Jean Todt se čudi ogorčenju dirkačev F1 zaradi zaščitnega loka

14. 3. 2018 | Jure Šujica
Deli

Predsednik Fie je ob tem izrazil nezadovoljstvo nad javnim blatenjem nove rešitve nekaterih dirkačev in moštev.

Ena izmed pomembnejših letošnjih novosti v formuli 1 je uvedba varnostnega loka nad vozniško kabino, katerega namen je zaščititi voznika pred najrazličnejšimi ovirami. Razlog za uvedbo tega pa je bila v veliki meri tragična prometna nesreča dirkača Julesa Bianchija leta 2014 na dirki za veliko nagrado Japonske. Francoski dirkač je takrat na enem izmed zavojev zletel z mokre ceste in zapeljal pod avtodvigalo, pri čemer si je poškodoval glavo in žal pozneje zaradi posledic nesreče umrl.

Po nesreči so se ves čas pojavljale zahteve po uvedbi dodatne zaščitne kabine, naposled pa so moštva formule 1 in Fia po lanski dirki v Silverstonu dosegli dogovor o uvedbi varnostnega loka v sezoni 2018. Takrat se je pojavila tudi ideja o uvedbi vetrobrana, ki pa bi preveč popačil voznikov pogled na stezo. A tik pred začetkom sezone se po poročanju portala Motorsport.com pojavlja vse več kritik dirkačev v zvezi z omenjeno rešitvijo. Kevin Magnusen je tako nov dodatek označil za nevaren, poleg tega pa bi lahko po njegovem mnenju onemogočal pogled na stezo na dirkališčih z izrazitimi vzponi in padci, kakršno je Spa-Francorchamps. Še nekoliko bolj kritičen je bil do dodatka prvi mož Mercedesa, Totto Wolf, ki je dejal, da bi ga najraje odrezal z motorno žago.

Dirkači so novost zahtevali že dlje časa

Zadnji odzivi dirkačev in moštev pa na drugi strani jezijo predsednika Fie Jeana Todta, ki opozarja, da so mu prav dirkači decembra 2015 poslali pismo, v katerem so ga pozvali k uvedbi rešitve za zaščito dirkačev. Izpostavil je Jensona Buttona, Sebastiana Vettla in Alexa Wurza, vodje zveze dirkačev, ki so omenjeno pismo tudi podpisali. Dirkači naj bi bili pozneje tudi tisti, ki so pritiskali na zvezo, da poišče ustrezno rešitev in ugodi njihovi želji.

Kot kaže, Todt vsaj za zdaj ne bo podlegel tem pritiskom, saj meni, da morajo poskrbeti za varnost dirkačev, in ob tem zavrača tiste, ki pravijo, da je dirkanje nevaren šport, katerega sestavni del so poškodbe in nesreče. Ob tem kritizira vse tiste, ki javno izražajo nezadovoljstvo nad potezami zveze: »Govorim zase, rad imam formulo 1 in menim, da bi jo morali imeti vsi radi. Je pa neprimerno javno blatiti ravnokar predstavljene rešitve. Po mojem mnenju je konstruktivna kritika vedno dobra, saj prinaša napredek. Javno kritiziranje na drugi strani prinaša le škodo.« Bodo torej moštva in vodstvo tekmovanja kmalu sedla za mizo, ali pa bo Todt vztrajal pri predstavljeni rešitvi, četudi na račun nezadovoljnih moštev?

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"