Karte pred sezono so premešane

23. 1. 2020 | Matjaž Korošak
Deli

Z relijem Monte Carlo, ki se začenja danes, se bo začela tudi nova sezona. S povsem premešanimi posadkami, novimi termini relijev, kamor se (med drugim) vrača Japonska, (spet) brez Citroena in brez številke 1, pa še kaj bi se našlo.

Ko se bo danes zvečer s prvo hitrostno preizkušnjo začel reli Monte Carlo, druga največja avtomobilistična športna prireditev letos (po Dakarju seveda),  bodo razmerja moči hitro jasna. Že zdaj pa je mogoče z gotovostjo sklepati, da je ne glede na menjavo ekipe in dirkalnika za prvo mesto na monaški ruleti glavni pretendent spet Sebastien Ogier (zdaj Toyota), ki je na reliju doslej zmagal že šestkrat. Ampak kot je sam rekel, to je reli, na katerem zmaga tisti, ki na koncu naredi najmanj napak. Počakajmo!

Seveda bo zanimivo predvsem, kako bosta ritem ujela njegova največja tekmeca za naslov prvaka: Belgijec Thierry Neuville, ki se mu naslov vztrajno izmika, in svetovni prvak Ott Tanak. Oba bosta sedela v Hyundaiu i30 N – Neuville od leta 2014, Tanak prvič. Ampak glede na dejstvo, da je Estonec v treh sezonah zamenjal tri ekipe in dirkalnike, se ni bati, da bi imel težave s prilagajanjem.

Vsi drugi se bodo nedvomno spopadli za preostala mesta. Zanesljivo bo zanimivo spremljati razvoj najmlajšega v karavani, Kalleja Rovanpero (Toyota), pa stopnjo zrelosti Valežana Elfynna Evansa (Toyota) in napredek obeh nedvomnih finskih talentov, ki pa nista več rosno mlada, Teema Suninena  in Esapekka Lappija (oba Ford M-Sport). Prav v Monte Carlu, kjer so izkušnje vse, bi lahko štrene premešal tudi devetkratni svetovni prvak Sebastien Loeb, ki bo tu in tam točke nabiral za Hyundai.

Monte Carlo bo letos spet nepredvidljiv. Toplo, pomladno vreme v dolini je pogosto varljivo, saj so temperature v Alpah nizke, pogosto pod ničlo, dež prehaja v sneg, črni led je stalnica. Tudi letos bo tako, čeravno so temperature trenutno stabilne, že za petek pa je napovedano poslabšanje vremena. Središče relija bo spet v mestecu Gap (rojstni kraj Ogierja), večina dirke (304 km preizkušenj) poteka po francoskem ozemlju, precej daleč od kneževine, ki se ji približa le v nedeljo s 'klasiko', dvojnim prehodom prek prelaza Col de Turini.

Letošnja sezona bo prva, ko na štartu ne bo številke 1. Prvak Tanak se je namreč odločil, da bo spet vozil s številko 8, ki je zanj očitno srečna. V prvenstvo se po dolgih letih vrača Nova Zelandija, še bolj zanimiv pa je povratek relija Safari v Keniji, ki je bil nazadnje izpeljan leta 2002. No, Čile je izpadel, še preden je bil potrjen, njegove menjave (letos) ne bo, tako da prvenstvo ostaja pri 13 relijih. Konec sezone bo 19. novembra letos gostila Japonska, kar je bil osebni cilj Toyotinega šefa Akia Tojode. WRC torej štarta v novo sezono, tudi z novo internetno stranjo in plačljivimi prenosi, dobro popotnico z več kot 800 milijoni TV gledalcev v lanskem letu in 300 milijonov ogledov video posnetkov.

Poglavitno vprašanje je, če bodo vsi ti podatki, vključno z načrtovanimi spremembami prvenstva za leto 2022 (hibridizacija, možnost 'silhuet' ne več samo serijskih modelov …), dovolj, da bo prvenstvo dobilo še kakšnega močnega 'igralca'. Menda je zanimanja kar nekaj (navkljub dejstvu, da Malcolm Wilson ocenjuje vrednost dirkalnikov na okoli milijon evrov), na dan pa so pricurljale novice, da naj bi se za ponovni vstop v WRC zanimal tudi Subaru. Kot rečeno – zanimivo bo!

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja