Uradno: tudi Renault se v reliju dviguje stopničko višje

Clio Rally4 so Francozi predstavili v zibelki relija, na reliju Monte Carlo. Po vstopnem modelu Rally5 predstavlja novinec bolj odločen drugi korak v piramidi tega športa.

Uradno: tudi Renault se v reliju dviguje stopničko višje (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
2. 2. 2021

Po uspešni lanski predstavitvi vstopnega modela v svetu relija, zdaj sledi drugi korak. Na nedavnem reliju Monte Carlo je Renault Sport predstavil nov model, s katerim bo tudi Renault pristavil svoj piskrček v prodajno zelo uspešne razredu konkurenčnih, hitrih dirkalnikov, ki so nadomestili popularen (tudi v Sloveniji) razred R2.

Tudi ta model, ki predstavlja drugo stopnico v piramidi FIA (od petih), je seveda tesno v sorodu s serijskim modelom, vsaj glede zunanje podobe, zasnove karoserije in podvozja, seveda pa precej manj od njegovega brata, ki predstavlja vstopnico v svet relija (čeravno v tem razredu že precej manj začetniško, kot nekoč pri R1). Ko bo predvidoma aprila dobil homologacijo, se bo na trgu pridružil konkurenci – Fordovi Fiesti Rally4, Peugeotu 208 Rally4, prihaja še Opel Corsa Rally4 (v sorodu s Peugeotom), svoj vstop pa preverja še nekaj konkurentov.

Seveda – najboljši lahko letno prodajo privatnim ekipam tudi 100 in več dirkalnikov, kar ob ceni, ki lahko znaša 70 tisočakov (plus dajatve) seveda ni kar tako (naslednja stopnica Rally3, prvi s štirikolesnim pogonom, pa je že tik pod 100 tisočakov).

Pri Renault Sportu, ki ga bo v kratkem prevzel Alpine, so sicer tradicionalno zapisani popularizaciji relija in pokalnih tekmovanj, že lani predstavljen Clio Rally5 predstavlja velik prodajni uspeh v Franciji, kjer se relijev prvenstva Clio Trophy udeležuje med 25 in 35 dirkalnikov, prodali pa so jih več kot 100. Nov model je seveda tehnično zahtevnejši in bolj dirkaško dovršen.

Poganja ga znani 1,33 litrski TCe motor, ki zmore v tem modelu 215 konjev (in zdravih 350 Nm navora, s predvideno vgradnjo restrikotorja), moč pa se preko Sadevovega sekvenčnega petstopenjsekga menjalnika in ZF zapore diferenciala prenaša na prednji par koles. Podvozje mora biti serijske zasnove, torej s poltogo zadnjo H premo in posamični vpetjem spredaj, zato pa so inženirji vgradili Bos trismerno nastavljive blažilce in športne vzmeti, PFC zavore (disk premera 330 mm), z ustrezno zaščito, zadnja zavora je hidravlična, platišča so 15 (makadam) ali 17 palčna. Teža je navzdol omejena na 1080 kilogramov. Vsa varnostna oprema je seveda zraven, ravno tako kot zaščitna kletka.

Pri Renaultu so prepričani, da bo novi dirkalnik precej uspešnejši od starega, v intenzivni testni program, kjer so prevozili več kot 5000 kilometrov, pa so vključili tudi takšna imena, kot sta Stephane Sarrazin in Bryan Bouffier. Dirkalnik, ki je opravljal vlogo predvozila na Monte Carlu, je sicer vozil nekdanji zmagovalec Trophyja Florian Bernardi, ki je preptičan, da ima ta Clio vse, ga postane najboljši dirkalnik v tem popularnem razredu.