V Le Mans z nastopanjem v virtualnih dirkah? Slovencu bo morda uspelo

14. 9. 2019 | Jure Šujica
Deli

Kevin Siggy Rebernak je z odličnimi predstavami v Mercedesovi virtualni dirkaški seriji uspel sesti za volan pravega dirkalnika razreda GT4

Formula, reli, gorsko-hitrostne dirke, nascar... vse to so različne kategorije dirkanja, ki se med seboj močno razlikujejo, hkrati pa jim je skupnih kar nekaj lastnosti. Ena izmed njih je nevarnost, ki na dirkače v večji ali manjši meri preti na vsakem koraku, druga pa je seveda denar. Ne glede na kategorijo dirkanja namreč ta šport s seboj prinaša velike stroške. Jasno, najboljšim glede tega ni potrebno skrbeti, od tega celo (tako kot v večini športov) zelo dobro živijo, a pot do vrha je strma in marsikateri dirkač oziroma njegova družina prav zaradi tega obupa nad kariero v tem svetu.

Virtualno dirkanje je na drugi strani svet zase. Sedenje za računalnikom in preganjanje avtomobila skozi mesto in po (realnih) dirkališčih se na prvi pogled zdi zgolj dobra zabava. Ali pač? Nenazadnje številne dirkaške ekipe in njihovi dirkači v času izven sezone svojo formo in nove komponente preizkušajo na izpopolnjenih, več deset- ali celo sto tisoč evrov vrednih računalnikih simulatorjih. Ti omogočajo tudi povratne informacije, v obliki tresljajev in drugih signalov, sama fizika pa je dodelana do te mere, da dirkačem za popoln občutek bolj ali manj manjka zgolj simulacija sil težnosti.

Prav takšne dirke pa bi lahko v prihodnje pomenile tudi (občutno cenejšo) odskočno desko v svet pravega avtomobilskega dirkanja. Dokaz tega imamo nenazadnje tudi v Sloveniji sliši pa na ime Kevin 'Siggy' Rebernak. 20-letni Mariborčan namreč zadnjih 10 let svoj prosti čas intenzivno namenja igranju računalniških igric in nastopanju v različnih dirkaških serijah preko spleta, pred dnevi pa je za nagrado s strani samega Mercedes-Benza dobil priložnost sesti v dirkalni avtomobil Mercedes BENZ GT-R razreda GT4.

»Nagrado sem si prislužil leta 2018, ko sem že tretje leto nastopal v Mercedesovi spletni dirkaški seriji E-racing Competition (simulacija dirk DTM) op.p.). Omenjena serija zajema osem dirk na simulatorjih, najboljših šest v skupnem točkovanju pa se nato pomeri na pravem dirkališču Hockenheim na enakih simulatorjih, kjer sem zmagal in si tako po treningih 'Performance', 'Advanced' in 'Pro' prislužil še trening 'GT4 Masters',« pojasnjuje Rebernak. Ob tem doda, da je finale dirke potekal sočasno s pravo dirko serije DTM na tem dirkališču, katero so si kot Mercedesovi gosti ogledali tudi sami, poleg tega pa je šesterica dirkačev v virtualnem svetu nastopila proti pravim dirkačem. Sam se je tako pomeril proti Lucasu Auerju, čigar avtomobil je tekom sezone vozil v sami seriji in ga nato na svojem terenu celo premagal, za kar 'krivi' izkušnje s tovrstnimi dirkami.

Kevin pojasnjuje, da so prvi koraki na omenjenem področju lahko relativno poceni. Sam tako že od samega začetka tekmuje zgolj z volanom, športnim sedežem in stopalkami za plin ter zavoro, saj je tako imenovani 'motion rig' oziroma dirkaški stol, ki simulira gibanje samega avtomobila predrag, hkrati pa so zmogljivosti takšnega sistema še vedno precej omejene. Najbolj pomemben je tako dober vid in sposobnost opaziti vse podrobnosti in obnašanje avtomobila samega. Sicer pa je za svoj prvi set znamke Logitech odštel nekje med 300 in 400 evri in ga uporabljal štiri leta, vse dokler ni za nagrado prejel novega volana v vrednosti okrog 700 evrov, katerega pa pravzaprav uporablja še danes. Ob tem priznava, da gre še vedno za relativno osnoven komplet, ki dirkaču ne ponuja prav veliko povratnih informacij, pa tudi občutek na stopalkah je precej drugačen od tistega v pravem avtomobilu. Za pravi občutek tako pravi, da bi moral odšteti kar 10.000 evri, a za konkurenčno nastopanje preko spleta takšni vložki nikakor niso nujni.

Cenovna dostopnost in pa dejstvo, da tekmovanja tekom sezone potekajo na daljavo (dirkači sedijo za domačim računalnikom) posledično pomeni, da je konkurenca v tovrstnih serijah izredno huda. To pomeni, da se je na vsaki preizkušnji znašlo več sto dirkačev, ki so morali priti skozi sito kvalifikacij, na dirko pa se je nato uvrstilo zgolj 22 najhitrejših dirkačev – razlike med njimi se bolj ali manj merijo v stotinkah in tisočinkah, ter so še manjše kot na pravih dirkah. Poglavitne ob tem so tako nastavitve dirkalnikov (od vzmetenja, zavor, do odzivnosti stopalk za plin, volan, aerodinamiko in tako dalje), za katere pa dirkači poskrbijo sami.

Čeprav organizatorji tovrstnih tekmovanj v prvi vrsti najboljše dirkače nagrajujejo s praktičnimi in denarnimi nagradami, pa ni redko, da so nagrajenci deležni tudi različnih testnih voženj, Kevin je tako do sedaj – čeprav v manjši meri kot bi si želel – že izkusil tudi občutke v pravem dirkalniku. Prve kilometre je tako naredil v doma predelanem Volkswagen Golfu prve generacije, katerega je njegov oče pripravil za gorsko-hitrostne dirke, prvi pravi dirkalnik pa je bil Seat Leon, katerega je kot nagrado za nastopanje v seriji virtualnih turnih avtomobilov popeljal v španski Barceloni. Ob tem je zapeljal tudi številne športnike znamke Mercedes-Benz.

Ne glede na to pa priložnost, ki jo je dobil Siggy na dirkališču Red Bull Ring nekaj povsem drugačnega. Skozi celoten dan testiranj (mimogrede, vrednost takšnega testiranja znaša 6.000 verov) je bil namreč deležen celotne podpore Mercedesove ekipe inženirjev in inštruktorja, s pomočjo katerega je po vsaki izmed petih serij štirih odpeljanih krogov analiziral vožnjo in napake. Če je tako na začetku dneva za inštruktorjem zaostajal približno dve sekundi, je zaostanek do konca dneva znašal le še okrog pol sekunde, pri čemer pa je svoj najboljši čas postavil z izrabljenimi gumami. Najboljši čas je sicer znašal 1:36.9, posnetek najhitrejšega kroga pa si lahko ogledate v spodnjem videu.

Kevin Siggy Rebernak se ravno v teh dneh odpravlja nazaj na Nizozemsko, kjer bo nadaljeval s študijem. Obiskuje namreč tretji letnik študija za razvoj računalniških igric – področje, ki ga prav tako navdušuje in v katerem se vidi čez nekaj let, v kolikor bo prenehal z dirkanjem. A kot kaže je med nedavnim testiranjem naredil velik vtis tudi na samo Mercedesovo moštvo. Nenazadnje je ob koncu dneva do njega pristopil tudi legendarni dirkač serije DTM in pa voznik varnostnega avtomobila v Formuli 1, Berndt Schneider. Kje se Kevin torej vidi v prihodnosti, formula 1 ali kje drugje? No, čeprav je njegov najljubši dirkač Kimi Raikkonen, pa samega sebe vidi v seriji vztrajnostnih dirk WEC in naposled v Le Mansu. Upajmo, da mu bo to tudi uspelo.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem