WTCC: Brno

Ali pa tudi ne. Po tem, ko je komisija za WTCC pri FII ­odločila, da so Seati s turbodizelskimi motorji vendarle predaleč od konkurence, je bilo jasno, da bo manjša teža preostalih tekmecev naredila svoje.

20. 6. 2008

Za 30 kilogramov manjša najmanjša dovoljena masa za Hondo in nekaj manj za Chevrolet in BMW je bilo dovolj, da so bili vsi omenjeni kar naenkrat precej hitrejši kot doslej. Pravzaprav skoraj vsi, saj aktualnemu prvaku Andyju Priaulxu kar ni in ni uspelo najti nastavitev avtomobila, ki bi mu omogočile kaj več kot le životarjenje okoli desetega mesta.

Zato pa so bili toliko bolj uspešni pri italijansko-španskem BMW-jevem moštvu. Felix Porteiro je v Brnu slavil že lani in tudi letos je bil hiter, a vseeno počasnejši od moštvenega kolega Alexa Zanardija, ki je najprej osvojil najboljše startno mesto (prvo po večletnem premoru), nato pa še zmago v prvi in drugo mesto v drugi vožnji. Kaj dosti bolje se v enem dirkaškem vikendu skorajda ne da pokazati.

Tako na prvi kot na drugi dirki je bilo proti koncu predpisanih desetih krogov dirkanja jasno, da imajo Seati zaradi velike teže težave z vzdržljivostjo prednjih gum. Vsi po vrsti so izgubljali mesta in tudi zmagovalec druge dirke Gabrielle Tarquini je priznal, da bi ga Zanardi, če bi bila dirka le pol kroga daljša, prehitel.

Jaime Puig, Seatov športni šef, z vsem skupaj seveda ni bil zadovoljen, a vsaj še dirko ali dve ni pričakovati, da bi FIA Seatom vendarle zmanjšala kazensko težo. Njihovi vozniki imajo namreč po 50 in več kilogramov kazenske obtežitve, ki so si jo pridelali z visokimi uvrstitvami, in šele ko bodo podobno obteženi tudi dirkači konkurenčnih moštev (Zanardi, recimo, bo kmalu tam), bodo pri FII res lahko videli, ali so preostalim moštvom preveč popustili.

V Brnu so imeli precej dela tudi sodniki. Prva dirka je sicer potekala dokaj mirno, na drugi pa smo videli prehitevanj in zvite pločevine kot že dolgo ne. Spet jo je najhuje skupil James Thompson s Hondo, saj so ga obtolkli z vseh strani. Toda dolgolasi Anglež je tudi tokrat dokazal, da ni več daleč čas, ko bo svojega Accorda popeljal do zmage, ki jo je (malo v šali, malo pa zares) napovedoval že v Brnu. Že tokrat bi skoraj prišel na stopničke, v vseh dvobojih, ki so se dogajali naprej za, potem pa pred njim, pa je pločevina trpela.

Najslabše sta jo na koncu odnesla Stefano D'Aste in Franz Engstler, ki sta si z nasilnimi potezami pridelala za deset mest slabši startni položaj na prihodnji dirki, ki bo čez mesec dni v Estorilu, pri Chevroletu pa je veselje z obrazov izbrisala diskvalifikacija tretjeuvrščenega Roba Huffa (prednji stabilizator njegovega Lacettija ni bil povsem v skladu s predpisi).

Rezultati

1. dirka:

1. Alessandro ZANARDI (BMW 320si) 10 krogov

2. Felix PORTEIRO (BMW 320si) +0, 825

3. Alain MENU (Chevrolet Lacetti) +1, 707

4. Augusto FARFUS (BMW 320si) +9, 476

5. Jorg MULLER (BMW 320si) +12, 184

6. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon TDI) +15, 840

7. James THOMPSON (Honda Accord Euro R) +16, 738

8. Yvan MULLER (SEAT Leon TDI) +17, 577

2. dirka:

1. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon TDI) 10 krogov

2. Alessandro ZANARDI (BMW 320si) +0, 360

3. Augusto FARFUS (BMW 320si) +5, 718

4. Felix PORTEIRO (BMW 320si) +8, 192

5. Yvan MULLER (SEAT Leon TDI) +11, 931

6. Alain MENU (Chevrolet Lacetti) +12, 143

7. Jorg MULLER (BMW 320si) +13, 786

8. Andy PRIAULX (BMW 320si) +14, 820

Vrstni red voznikov:

1. Gabriele Tarquini 58, 2. Yvan Muller 43, 3. Rickard Rydell 37, 4. Andy Priaulx 34, 5. Jordi Gené 30

Dušan Lukič, foto:? Tovarne