Ženeva 2020 (na spletu):Športni kotiček

Poleg nekaterih običajnim smrtnikom bolj ali manj dosegljivih premier naj bi se v Ženevi premierno predstavili tudi nekateri zanimivi športniki. Predstavili smo vam le najpomembnejše izmed njih.

Športni kotiček (foto: Koenigsegg) Koenigsegg
4. 3. 2020

Aston Martin

Aston Martin je znan po tem, da svojim stalnim kupcem vsake toliko pripravi presenečenje v podobi kake omejene serije obstoječega modela ali pa celo povsem novo vozilo. In ker tega že nekaj časa nismo videli, so Britanci tokrat pripravili pravi cestni dirkalnik, ki s svojo podobo odkrito spominja na nekdanje dirkalnike iz 50. let prejšnjega stoletja – vključno s povsem odprto kabino brez kakršnekoli vetrne zaščite.

Čeladi, ki ju bosta prejela voznik in sopotnik, sta zato del obvezne opreme, in kljub temu so se v oddelku Q, namenjenemu posebnim naročilom, odločili omejiti najvišjo hitrost na 299 kilometrov na uro. 12-valjni, 5,2-litrski motor s 691 'konji' oziroma 508 kilovati moči, ki se prek osemstopenjskega avtomatskega menjalnika prenaša na zadnji kolesni par, bi namreč drobnega športnika lahko pognal še veliko prek te meje. Nenazadnje že do 100 kilometrov na uro pospeši v pičlih 3,5 sekunde. In cena? Glede na to, da bo izdelanih le 88 avtomobilov, pričakovano visoka: 765.000 funtov oziroma dobrih 881.000 evrov.

Bentley

Izdelava avtomobilskih karoserij po naročilu je bila nekdaj med prestižnimi znamkami precej razširjena praksa, dandanes pa se je poslužujejo le še redki. K sreči še ni popolnoma zamrla, za kar v zadnjem času s skupnimi močmi skrbijo pri Bentleyju in eni najstarejših tovrstnih delavnic na svetu Mulliner. Skupaj so ustvarili novega kabrioleta na osnovi Bentley Continental GT Convertible W12 in s primesmi koncepta Exp 100 GT, ki bo ob predstavljenem primerku doživel nič več in nič manj kot 11 ponovitev. Nadeli so mu ime Bacalar Mulliner.

Ne glede na njegovo poreklo ne gre za klasični štirisedežni kupe, temveč za športno naravnan dvosed, saj sta na zadnjih sedežih svoj prostor dobila varnostna loka in dve klasični gubi, ki jima sledita. Kot pravi Barchetta roadster in kot radi poudarijo pri Bentleyju. Avtomobil bo dinamično naravnan tudi kar se tiče vožnje. Šestlitrski 12-valjnik bo namreč proizvedel 660 'konjev' ali 485 kilovatov, a čeprav jih bo v osnovi prenašal na vsa štiri kolesa, bo močan poudarek vseeno namenjen zadnjemu paru. Seveda bo avtomobil in posledično lastnik deležen številnih unikatnih posebnosti, od po naročilu sešite notranjosti do posebne analogne ure na armaturi, kar bo seveda za seboj prineslo tudi visoko nakupno ceno, katere pri Bentleyju ne razkrivajo.

Bugatti

Da bi bil letošnji avtomobilski salon v Ženevi paša za oči ljubiteljev športnikov dokazuje tudi Bugatti, ki je tja nameraval pripeljati novo posebno izdajo svojega paradnega konja, model Chiron v izvedbi Pur Sport. Ta je nastal po vzoru izvedbe Super Sport 300+, s katerim so Francozi lani ne le podrli hitrostni rekord med serijskimi avtomobili, ampak tudi presegli magično mejo 300 milj (oziroma 480 kilometrov) na uro.

Z novim Chronom so pri Bugattiju želeli ustreči kupcem, ki se želijo s svojimi Chironi še nekoliko hitreje zapeljati tudi skozi ovinke. Ključne sestavine tega so zmanjšanje teže vozila za 50 kilogramov, izboljšanje aerodinamike in učvrstitev šasije vozila, s čimer naj bi v podjetju izdelali najbolj okreten in hkrati najbolj brezkompromisen avtomobil v zadnjem obdobju. Težo so zmanjšali z odstranitvijo številnih komponent v notranjosti, hkrati pa so kar največ komponent odeli v alkantaro.

Takšna predelava bo seveda prinesla tudi svojo ceno. Za Chirona Pur Sport bo namreč treba odšteti kar tri milijone evrov, kar je sicer manj kot recimo za model Divo, od katerega bo s 60 primerki, kolikor jih bodo izdelali, tudi nekoliko bolj pogost. Njegova proizvodnja naj bi stekla v drugi polovici leta, ni pa znano, koliko kupcev se je že odločilo za nakup.

Hispano-Suiza

Španska avtomobilska znamka je že za časa nastanka in pred drugo svetovno vojno veljala za prestižno in butično, kar je deloma pripomoglo k njenemu koncu. Pred enim letom je znamka vendarle dobila nov zagon s povsem novim električnim modelom Carmen. Predstavili so ga na avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer naj bi bila letos razkrili še njeno drznejšo sestro Carmen Boulogne. Ta bo namreč od lanske različice še nekoliko močnejša, hkrati pa tudi lažja.

Ime Boulogne se sicer nanaša na mesto v Franciji, okrog katerega je znamka med leti 1921 in 1923 na 3,5 ure dolgi vztrajnostni dirki zmagala, kar le še dodatno kaže na športno naravo vozila. Le-to je namreč opremljeno s pogonskim sklopom skupne moči 820 kilovatov, kar bo zadostovalo za najvišjo hitrost 290 kilometrov na uro ter pospešek do 100 kilometrov na uro v vsega 2,6 sekunde.

Carmen Boulogne bo imela tudi nekaj posebnosti. Med njimi je posebna bronasta barva, v katero bo deloma odetih vseh 5 primerkov, sicer izdelanih iz ogljikovik vlaken, ki se bodo pridružili 14 primerkom 'osnovnega' modela Carmen. Od slednjega se bodo ločili tudi po uporabi izključno črne alkantare v notranjosti in keramičnih zavornih diskov premera 380 milimetrov. Prvi primerki bodo kupcem dostavljeni šele čez dve leti, za vsakega pa bo treba odšteti najmanj 1,65 milijona evrov.

Koenigsegg

Čeprav švedsko podjetje Koenigsegg po vseh standardih velja za butično, je Christian von Koenigsegg med vsemi proizvajalci športnih avtomobilov v Ženevi želel predstaviti največ novosti, in sicer dve. Ena, Jesko Absolut sicer temelji na leto dni starem superšportniku, katerega je zgoraj omenjeni ustanovitelj podjetja posvetil svojemu očetu, drugi, Gemera pa je povsem nov in predstavlja prelomnico v razvoju podjetja.

Jesko Absolut je vrhunec razvoja znamke in najvišja stopnička, katere ne bodo nikoli presegli, vsaj kar se tiče zmogljivosti. Pri Koenigseggu so namreč napovedali, da nikoli ne bodo izdelali hitrejšega avtomobila, kot je ta. O najvišji hitrosti sicer niso spregovorili, a glede na to, da že klasični Jesko doseže 486 kilometrov na uro, bo pri novincu z dodatnimi 74 kilovati moči oziroma skupno močjo 1179 kilovatov povsem mogoče presegla 500 kilometrov na uro. Na avtomobil so namestili tudi novo zračno krilce, ki svoj navdih jemlje pri lovskem letalu F-15, poudarjajo pa, da bo avtomobil svojim zmogljivostim navkljub vseeno vsakodnevno uporaben.

Še nekoliko bolj uporaben bo model Gemera. Pri Koenigseggu so se namreč odločili izdelati tudi prvi hibridni avtomobil in hkrati zasnovali, kot sami pravijo, prvi 'mega-GT', prvi hiperšportni avtomobil z zasnovo kabine 2+2. Držali so se načela, da morajo vsakemu potniku zagotoviti enako udobje, zaradi česar so vsakemu priskrbeli hlajena in ogrevana držala za pijačo, bralne luči, brezžične polnilce za pametne telefone, infozabavni sistem za sprednjo in zadnjo vrsto ... seznamu praktično ni konca.

A kar je najpomembnejše, je seveda očem skrito. Če je Jesko Absolut najmočnejši bencinski avtomobil znamke Koenigsegg, je Gemera najmočnejši med vsemi. Trije elektromotorji, po eden na vsakem zadnjem kolesu in eden, povezan z odmično gredjo bencinskega motorja, ter dvolitrski bencinski trivaljnik namreč skupaj proizvedejo kar 1700 'konjev' oziroma 1270 kilovatov energije ob uporabi etanola E85. Koenigsegg bo izdelal 300 primerkov, za katere pa cena še ni znana.

McLaren

Modelna flota znamke McLaren se še naprej širi, pa čeprav (tudi) na račun posebnih izdaj, v tem primeru izvedbe Longtail ali LT. Omenjena serija je nastala kot poklon dirkaški različici 'očeta' vseh sodobni McLarnov, modela F1 GTR. Zadnja pridobitev v tej zbirki je model 765LT, kateremu je osnovo posodil že znani predstavnik družine Super Series in sicer 720S. A karakteristike in zmogljivosti pri enem in drugem so vse prej kot enake.

Čeprav sta si avtomobila na prvi pogled in s sprednjega dela skorajda enaka, se spremembe, kot nakazuje ime, začnejo že na karoseriji in sicer na zadku vozila. Tam je namreč 765LT dobil neka dodatnih karoserijskih milimetrov in aktivno zračno krilce z možnostjo treh nastavitev delovanja. Tako bo na eni strani pripomoglo k višjim hitrostim, na drugi pa v primeru agresivnega zaviranja proizvajalo do kar 60 odstotkov več potisne sile na zadnji kolesni par.

Naslednja novost zadeva pogonski sklop. Avtomobil je namreč pridobil 45 'konjev' moči, s čimer skupna moč znaša 765 'konjev' (od tod tudi ime) oziroma 563 kilovatov. Kljub temu je od osnove, iz katere so ga pri McLarnu izdelali, občutno lažji. Odstranili so mu namreč 80 kilogramov teže. Tehtnica se pri vozilu brez tekočin ustavi pri vsega 1229 kilogramih, kar posledično pomeni, da njegova moč na 1000 kilogramov znaša kar 622 'konjev'. To je številka, ki jo konkurenca večinoma lahko opazuje le iz daljave.

Za še boljše zmogljivosti na dirkališču so pri Mclarnu pobrskali po arhivu in mu pod 10-kraka platišča namestili zavorne diske iz zmesi keramike in ogljika, podedovane po modelu Senna. Predelav si bodo kupci lahko omislili še več, saj so pri McLarnu pripravili dva paketa dodatne opreme, MSO Clubsport in MSO Clubsport Pro. Za enega se bodo lahko odločili vsi od 765 kupcev vozila. Toliko bo namreč znašala velikost serije, v sklopu katere bodo novinca izdelovali

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri