Športni terenci zahtevajo nov davek: enoprostorci se poslavljajo

15. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Njihovo vlogo že prevzemajo športni terenci, deloma pa navsezadnje tudi (družinski) kombiji.

Družinski enoprostorci so bili še pred kakšnim desetletjem izjemno priljubljen avtomobilski razred skoraj povsod po svetu. Še leta 2011 so tako po podatkih podjetja Jato Dynamics v Evropi proizvajalci prodali kar 1,9 milijona tovrstnih vozil vseh velikosti (dominirali so kompaktni enoprostorci), z njimi pa so zasedali 14-odstotni tržni delež. Danes je ta številka precej manjša, saj tovrstni avtomobili zasedajo le še 5,7 odstotka celotne prodaje, pri čemer je bilo prodanih komaj 892.000 vozil v letu 2018. Kje torej iskati razloge za to?

Največji je vsekakor porast prodaje športnih terencev. Ti so namreč v prvem četrtletju letos presegli že tretjinski tržni delež, njihova zastopanost na trgu pa še vedno raste. Ob tem lahko povsem brez pomislekov trdimo, da so križanci celo v največji meri poskrbeli za upad prodaje družinskih enoprostorcev, lahko bi jih celo označili za njihove največje konkurente. Danes tako na vsakega enoprostorca avtomobilski trgovci v Evropi v povprečju prodajo kar osem križancev. A krivdo za upad prodaje lahko iščemo tudi drugje, natančneje kar med kombiniranimi vozili.

Številke so jasne

Kombiji ali bolje rečeno dostavna vozila, še posebno srednje velika, so tako v zadnjih letih doživela opazen porast prodaje. Če je tako še leta 2013 v Evropi kupce našlo 348 tisoč tovrstnih vozil, se je ta številka lani ustavila tik pod pol milijona. Razloga za to sta preprosta: udobje in dovršenost. Če so bili kombiji še pred leti domena podjetij in sredstvo za prevoz delavcev, športnikov ali drugih večjih skupin, se zdaj zanje čedalje pogosteje odločajo družine z večjim številom članov ali večjimi potrebami. Z njimi bodo namreč dobili uporabnost kombijev in udobje ter hkrati vse asistenčne in druge tehnologije sodobnih avtomobilov.

Usoda družinskih enoprostorcev je tako vse prej kot rožnata in napovedi kažejo, da se bo ta avtomobilski razred slej ko prej poslovil. Ne nazadnje so tako nekateri proizvajalci že napovedali, da proizvodnje tovrstnih vozil ne bodo več nadaljevali. Pred kratkim je to že razkril Citroen, ki bo tako iz ponudbe po koncu življenjske dobe umaknil model C4 Spacetourer, s čimer tako sledi nekaterim drugim proizvajalcem, ki so to že storili. Opel je na drugi strani Zafiro po zaslugi koncerna PSA 'povzdignil' v družinski kombi, tako Renault kot Peugeot (prvi modela Scenic in Espace, drugi 5008) pa sta svoje predstavnike v tem segmentu v aktualni generaciji preoblikovala v lahke športne terence. Obe znamki na drugi strani na trgu hkrati ponujata družinske kombije (pri čemer se je temu trgu Peugeot prilagodil nekoliko bolje) in pričakovati je, da bodo temu zgledu v prihodnje sledile druge znamke.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"