To je znamka, ki vedno bolj preseneča ...

18. 11. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Oživljanje južnokorejske znamke pri nas in v svetu dobiva zalet – po modelih Musso Grand in Rextonu je zdaj v ponudbi še športni terenec, ki se uvršča v sredino najbolj zanimive ponudbe.

Z modelom Torres se Ssang Yong končno le odmika od bolj klasičnih oblikovalskih zasnov, še bolj pa od neposrečenih potez in oblikovalskih izletov v neznano iz polpreteklih časov. Ne le to – glede na dejstvo, da je zdaj treba ime znamke kar dobro iskati na novem modelu, je jasno tudi, da bo južnokorejski koncern KG (novi lastnik znamke), raje izpostavil imena modelov kot znamko. Do kod tako razmišljanje vodi, boste ugotovili sami.

V sredino najbolj obleganega segmenta

Z umestitvijo v sredino segmenta SUV, kjer so tako uveljavljeni konkurenti, kot so Škoda Kodiaq, Cupra Formetor, Nissan X-trail, VW Tiguan (ali pa tudi ID.4) … želijo pobrati smetano – tudi s svojim cenovno agresivnim pristopom. Torres, ki je tudi prvi model, ki je nastal povsem v času novega lastništva, bo namreč pri nas na voljo za slabih 32 tisočakov. Z dodajanjem tehničnih bombončkov, kot je samodejni menjalnik in štirikolesni pogon, pa gre cena seveda navzgor (do skoraj 44.500 evrov). Nekaj popusta je že v osnovi, avtomobili so, kot pravijo pri znamki, na zalogi. In z nekaj sreče bodo letos prodali 100 vozil (vseh modelov).

Med Koranda in Rextona

Model, ki se dimenzijsko umešča med Koranda in Rextona (dolg je 4,7 metra) in se tehnično (in s platformo) naslanja na prvega, je v Južni Koreji naprodaj od lani, letos pa je na voljo tudi v Evropi. In sicer z enim motorjem, ki bo sprva seveda iz Koranda znani 1,5-litrski prisilno polnjeni štirivaljnik s 120 kW (163 KM) in 280 Nm navora. Drugo leto bo znamka ponudila tudi baterijsko električni model (verzija EVX), o katerem pa ni še nič dosti znanega (sklepati pa je, da bo tehnično osnovo ponudil Korando e-motion). Tudi sicer se pri uvozniku zavedajo, da klientela, ki pogleduje proti znamki, ni izjemno žejna BEV modelov (še manj pa cene, ki gre zraven).

Osnovna kombinacija pomeni prednji pogon in ročni šeststopenjski menjalnik (ki je iz Hyudaievega regala), mogoče pa si je zaželeti tudi samodejnega šeststopenjskega (Aisin) in dodati še štirikolesni pogon (sklopka na zadnji osi) z možnostjo zaklepa razmerja 50:50. 

Digitalizacija, prostornost, oprema

Torres svojo sodobnost komunicira tudi z digitalizirano kabino, kjer so trije zasloni – 12,5-palčni pred voznikom za vse vozne podatke, pa osrednji infozabavni z diagonalo 9 palcev, pod njim pa še manjši za druge funkcionalnosti z diagonalo 8 palcev. Zadnja klop se ponaša tudi z možnostjo prilagoditve naklona, prtljažnik pa ponuja za dobrih 700 litrov prostora z možnostjo povečanja. In z vgrajenimi sodobnimi asistenčnimi sistemi se Torres uvršča med modele, ki ponujajo avtomatzirano vožnjo 2,5 stopnje.

Preberite še: To so najpomembnejši nasveti za brezskrbno preživljanje zime z vašim avtomobilom

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor