SSC Tuatara znova napadla prestol najhitrejšega serijskega avtomobila. Je Američanom uspelo?

Namesto v Las vegasu se je ekipa odločila nov poskus opraviti na Floridi.

SSC Tuatara znova napadla prestol najhitrejšega serijskega avtomobila. Je Američanom uspelo? (foto: SSC North America) SSC North America
1. 2. 2021

Oktobra lani je v Združenih državah Amerike izbruhnila novica, da Koenigsegg Agera RS (Bugatti Chiron, ki je leta 2019 presegel magično mejo 300 milj na uro bo v posebni izdaji za proizvodnjo pripravljen šele letos) ni več najhitrejši serijski avtomobil na svetu. Iz prvega mesta naj bi ga izrinil avtomobil malo znane delavnice SSC North America in sicer model Tuatara. Že kmalu po objavi novice o rekordu pa so se v javnosti pojavili dvomi o pravilnosti meritev, ki so se kasneje izkazali za utemeljene. A pri SSC-ju niso obupali, pač pa so se lotili priprav na nov poskus in obljubili, da bodo nov rekord uspeli postaviti še pred koncem leta.

No, to jim na koncu ni uspelo, rok ki so ga postavili sami so namreč zamudili za dobra dva tedna in tako so se 17. januarja odpravili na Florido, kjer so namesto na odprti cesti poskus postavitve novega hitrostnega rekorda izvedli v Kennedeyjevem vesoljskem centru na Floridi. Za pomoč pri merjenju hitrosti so tokrat zaprosili ameriško podjetje Racelogic, testu pa je prisostvoval sam tehnični direktor omenjenega podjetja, Jim Lau. In vsekakor se je splačalo.

Kot se je izkazalo, so meritve med prvotnim poskusom postavitve rekorda precej odstopale od zmogljivosti vozila. Avtomobil naj bi namreč v drugem poskusu dosegel kar 532 kilometrov na uro, medtem, ko je merilnik hitrosti med prvim poskusov dosegel številko 484,54 kilometrov na uro, kar pa je še vedno preko 300 milj na uro. Med nedavnim poskusom namreč Tuatara ni dosegel niti 480 kilometrov na uro. A rekord je vseeno tu.

Medtem ko znaša najvišja hitrost Agere RS 447.19 kilometrov na uro, je ameriški hiperšportnik v prvi vožnji uspel doseči hitrost 279,7 milj ali 450,1 kilometer na uro, med povratno vožnjo 50 minut kasneje (za postavitev rekorda je potrebno obe vožnji opraviti v razmaku ene ure) pa je bila hitrost še nekoliko višja in sicer 286,1 milje ali 460,4 kilometrov na uro. V Guinnessovo knjigo se bo tako zapisala povprečna hitrost, ki znaša 455,3 kilometre na uro.

Rekord je bil torej postavljen, a grenak priokus, ker jim ni uspelo doseči hitrosti 300 milj na uro vseeno ostaja. Se pa zdi, da bi novi hitrostni rekord lahko že zelo kmalu 'padel'. Poleg Bugattija se namreč na postavitev novega rekorda ponovno pripravljajo tudi pri Koenigseggu in sicer z modelom Jesko. A tudi Jerod Shelby, lastnik in direktro SSC North America medtem napoveduje, da še niso rekli zadnje besede in tako že preučujejo možnosti za dosego tako želene meje 300 milj na uro.