Statistika: Cene električnih na Kitajskem dol, v Evropi gor. Kje je razlog?

20. 8. 2021 | Jure Šujica
Deli
Statistika: Cene električnih na Kitajskem dol, v Evropi gor. Kje je razlog? (foto: Profimedia)
Profimedia

Podoben trend naraščanja cen e-avtomobilov pa pri podjetju Jato Dynamics opažajo v ZDA.

Ob vse večjem pritisku Evropske Unije, katere voditelji želijo doseči, da bo Evropa do leta 2050 postala prva ogljično nevtralna, je ena večjih kritik nasprotnikov električnih avtomobilov njihova cena. Ta je običajno še vedno višja kot pri klasično gnanih avtomobilih – tudi v Sloveniji, kjer smo bili v zadnjem letu in pol priča dvakratnemu znižanju subvencij za električne avtomobile. In kot kažejo podatki naj bi cena celo rasla!

Nedavno so tako pri britanski družbi Jato Dynamics primerjali cene novih električnih avtomobilov danes in pred desetimi leti, ko so prvi velikoserijski avtomobili šele pričeli prihajati na trg. Ob tem so pod drobnogled vzeli trge Evropske Unije, Združenih držav Amerike in pa Kitajske, rezultati pa se med posameznimi trgi močno razlikujejo.

Rezultati kažejo na to, da so se cene novih električnih avtomobilov na Kitajskem močno znižale in sicer za kar 47 odstotkov! Gre za posledico poteze vlade, da začne vlagati v domačo avtomobilsko industrijo, rezultat tega pa je, da se cene električnih avtomobilov na tamkajšnjem trgu začnejo že pri 3.700 evrih. Jasno, gre za avtomobile, ki niti pod razno ne bi zadostili željam in potrebam evropskih kupcev, pa tudi organizacij, ki bdijo nad varnostjo novih vozil, pa vendar.

Cena povprečnega električnega avtomobila v tem obdobju je v Evropi na drugi strani v  povprečju zrasla za 28 odstotkov – še dodatnih deset odstotkov pa v ZDA. Ob tem nekoliko bolj bode v oči podatek, da je povprečna cena električnega avtomobila v Združenem kraljestvu in na Nizozemskem za več kot pol višja od cene povprečnega vozila s klasičnim motorjem. V Nemčiji in predvsem na Norveškem, kjer so električni avtomobili najbolj razširjeni, njihova prodaja pa že presega prodajo klasičnih avtomobilov, so razlike sicer nekoliko manjše oziroma govorijo celo v prid električnih avtomobilov.

Zahod po poti Kitajske

A na Norveškem je povprečna cena novega električnega avtomobila 44.500, povprečna cena avtomobila s klasičnim pogonom pa 53.000. To pa na drugi strani kaže na to, da so Norvežani zaradi bistveno višjega standarda sposobni in pripravljeni kupovati dražje avtomobile.

O uspehu Kitajske na področju prodaje električnih avtomobilov je sicer spregovoril tudi Ye Qi, član Volkswagnovega oddelka za trajnostni razvoj. »Kitajska je bila izredno uspešna v dirki za prevlado na področju električnih avtomobilov – z razvojem in vse večjim številom električnih avtomobilov, dostopnih po neverjetnih cenah, kar je tudi posledica usklajenega skupinskega dela. Potreba po hitrem ukrepanju zoper onesnaženost zraka, vpliv inovativnega vodenja in izdatne subvencije so pripomogle k hitrem razvoju e-mobilnosti. Pričakovati je, da se bo sedaj na enak način odzval tudi Zahod.«

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol