Ob nastanku zastoja na avtocesti je vzpostavitev koridorja za intervencijska vozila nujna, tudi po zakonu. A zastojev bi se s slednjem nekaj enostavnih pravil lahko izognili!
Letos v Sloveniji obeležujemo deseto obletnico, odkar se je aktivno začelo delati na področju uveljavljanja tako imenovanega reševalnega pasu – koridorja, ki na avtocestah voznikom intervencijskih vozil ob zastojih omogoča hiter ter varen prehod. Ustvarjanje tega je od leta 2017 tudi zakonsko obvezno, zdi pa se, da je bila zadeva v zadnjem obdobju kar nekoliko pozabljena, o čemer smo nedavno govorili tudi z ustanoviteljem zavoda Ustvarimo reševalni pas na avtocesah, Anžetom Albrehtom.
Preberite še: Pet let reševalnega pasu na avtocesti: več bi morala narediti tudi policija in Dars
Prav v zadnjih dneh pa se je na več ravneh znova začelo močno govoriti o tej zadevi na več ravneh. In najverjetneje se bo v prihodnje še več. Danes se namreč zaključuje nacionalna akcija Najhitrejši včasih ne pridejo na cilj, v sklopu katere so Agencija za Varnost prometa, policija, Dars (ki je pred dnevi v na avtocestne nadvoze znova vrnil transparente s pozivom k ustvarjanju reševalnega pasu) in zavod Ustvarimo reševalni pas v sodelovanju s pripadniki kranjskih gasilcev pripravili akcijo osveščanja o tej novosti v slovenski prometni zakonodaji.
V sklopu dogodka so tako domačim in tujim voznikom razdelili kar 5.000 letakov Ustvarimo reševalni pas, enako število magnetnih nalepk (teh je sedaj na avtomobilih doma in v tujini že preko 60.000) in pa 2.500 vod ter tako še dodatno opozorili voznike na pravilno razvrščanje v primeru zastojev.
»Desetletje izvajanja akcije Ustvarimo reševalni pas intervencijskim službam vse bolj omogoča lažji dostop do kraja prometnih nesreč, kar lahko odloča o preživetju pomoči potrebnega. Z magnetno nalepko, ki opozarja na pravilno razvrstitev ob vsakem zastoju, smo danes opremili 5.000 vozil, skupaj jo ima že več kot 60.000 vozil, med njimi več deset reševalnih služb in preko 150 gasilskih enot. Domači vozniki pomen pravilne vzpostavitve poznajo vse bolje, tuje voznike pa je potrebno ozaveščati še bolj intenzivno, čemur je namenjena tudi današnja akcija,« je dejal Jože Hribar, direktor Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa.
»Danes zaključujemo tudi drugo letošnjo akcijo, s katero ozaveščamo voznike o pomenu prilagojene hitrosti, ki še vedno botruje nastanku preveč nesreč. V času poletnih mesecev vse udeležence pozivamo k strpnosti, k uporabi varnostnega pasu, vožnji brez distrakcij kot so telefon in druge naprave, brez alkohola in s hitrostjo, ki je prilagojena omejitvam in razmeram. Voznike naprošamo, naj se na avtocestah držijo pravila »Vozi desno, prehitevaj levo!«, saj pri vožnji na avtocesti ne velja prosta izbira prometnih pasov.«
»Za konec pa naj še enkrat povem, kako pravilno ustvarimo reševalni pas. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čimbolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na desnem prometnem pasu, pa se morajo razvrstiti čimbolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas. Tako ustvarimo dovolj široko pot za dostop intervencijskih vozil,« je še dodal Hribar.
Čeprav je ustvarjanje reševalnega pasu na avtocesti ključnega pomena za intervencijska vozila v primeru zastojev (pri čemer je potrebno opozoriti, da je reševalni pas nujno potrebno ustvarjati tudi tedaj, ko zastoj ne nastane zaradi prometne nesreče), pa lahko vsakdo veliko pripomore k temu, da do zastojev sploh ne pride. Na AVP tako pozivajo voznike, naj prehitevalni pas uporabljajo izključno med prehitevanjem počasnejših vozil, nato pa naj se takoj umaknejo na vozni pas.
Hkrati na drugi strani opozarjajo voznike, naj za prehitevanje v nobenem primeru ne uporabljajo desnih (voznih) pasov. Nenazadnje gre v obeh primerih za prekrške, za katere je zagrožena denarna kazen. Upoštevanje obeh pravil in ohranjanje zadostne varnostne razdalje tedaj, ko pride do povečane količine prometa pa bo pripomoglo k večji pretočnosti avtocest in odpravi fantomskih zastojev.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj