Skupina Stellantis bo na »domačem« francoskem trgu korenito spremenila način prodaje avtomobilov. Zato bodo število prodajalcev najprej zmanjšali kar za petino in jih preusmerili v tako imenovani agencijski način prodaje.
Stellantis bo zato v prihodnje v Franciji zaprl oziroma preusmeril na tako imenovani agencijski način prodaje slabo petino dosedanjih prodajalcev. S tem bodo tovarne precej bolj vključene v prodajo končnemu kupcu, le-ti bodo namreč avtomobil naročili pri proizvajalcu in ne več pri lokalnem trgovcu.
S tem bo na proizvajalca padel tudi strošek zaloge, prevzeli pa bodo tudi neposredno dostavo vozil od tovarne do prodajnega salona oziroma mesta za prevzem vozila. Po ocenah Stellantisa ti stroški predstavljajo skoraj tretjino končne cene vozila in jih nameravajo do leta 2030 znižati za polovico. Tovarne bodo prevzele tudi strošek marketinga, a bodo na ta način lokalni trgovci deležni manjših marž.
Dosedanji prodajalci bodo na prodano vozilo dobili vnaprej določen znesek. Strokovnjaki ocenjujejo, da se bo vrtel okoli petih odstotkov cene vozila, imeli pa bodo manj stroškov. Poleg tega bodo lahko več zaslužili s tako imenovanimi poprodajnimi dejavnostmi.
Zato se bodo ti morali preusmeriti v dejavnost z več različnimi znamkami. »Imeli bomo manj trgovin,« je povedal glavni menedžer za francoski trg pri Stellantisu Guillaume Couzy, »a to ne pomeni, da bo med kupcem in znamkami manj stika.«
Nov način prodaje naj bi se pri tem koncernu v večji meri uveljavil do leta 2027, poleg Francije, ki jim bo služila kot prvi poskusni projekt, bodo v naslednjem letu na nov način prodaje poskusno prešli še v Avstriji, Belgiji, Luksemburgu in na Nizozemskem. Po zadnjih informacijah nov način prodaje Stellantis, večino njihovih znamk pri nas zastopa skupina Emil Frey, v Sloveniji pride lahko v poštev šele po letu 2024.
»Za svoje uvozniške družbe ne načrtujemo nobenih organizacijskih sprememb, prav tako ne za našo družbo na področju maloprodaje. Če bodo nujne procesne spremembe, nimamo težav, saj smo že danes organizirani tako, da se lahko hitro prilagodimo. Glede dobičkonosnosti pričakujemo ne samo podobno, ampak večjo dobičkonosnost in manj tveganj za trgovce,« so za SiOL povedali pri skupini Emil Frey.
V prihodnje naj bi temu načinu prodaje sledile tudi druge znamke, najpogosteje se omenjata BMW in Mercedes.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del