Stellantis in Daimler napovedala velik skupen projekt, vreden več milijard evrov

Po besedah Daimlerja bo tak projekt pomagal Evropo obdržati v vrhu svetovne avtomobilske industrije.

Stellantis in Daimler napovedala velik skupen projekt, vreden več milijard evrov (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
24. 9. 2021

Področje elektromobilnosti, ne glede na to, v katero smer se in se bo razvijal, ponuja za avtomobilske proizvajalcev še vedno kopico priložnosti in izzivov, predvsem na področju proizvodnje in uporabe električnih baterij. Avtomobilski koncerni zato ubirajo različne poti za zagotavljanje prednosti pred konkurenco, s katero pa se tudi združujejo. Najnovejša naveza na tem področju združuje dve veliki evropski imeni in sicer Stellantis ter Daimler.

Oba koncerna sta namreč ključna člena projekta Automotive Cells Company (ACC), novega podjetja za proizvodnjo baterij za električne avtomobile in baterijske module. Gre za projekt, vreden več (predvidoma sedem) milijard evrov, v katerega je Daimler vložil več sto milijonov evrov, s tem pa je postal tretjinski deležnik. Poleg omenjenih podjetij so k projektu ACC sicer pristopili še pri podjetju TotalEnergies ter pri francoski in nemški vladi, ki sta skupaj namenili 1,3 milijarde evrov denarja.

'Le' eden izmed številnih projektov

Projekt naj bi sicer na koncu stal sedem milijard evrov, po besedah generalnega direktorja Daimlerja, Oleja Kaelleniusa pa naj bi »pomagal zagotoviti, da Evropa še naprej ostane osrčje avtomobilske industrije – tudi po vstopu v električno ero.« Novi projekt bo sicer Daimlerju oziroma Mercedes-Benzu zagotovil povsem po meri narejene baterijske sklope in module.

Ob tem se je Kaelenius spomnil tudi na kritike električnih avtomobilov in dodal, da bo baterijske sklope v 95 odstotkih mogoče reciklirati, kar pomeni, da bodo izgube minimalne. Sicer pa pri Daimlerju načrtujejo, da bodo do leta 2030 po svetu z različnimi partnerji zgradili osem 'giga-tovarn' za proizvodnjo baterijskih sklopov, pri čemer naj bi štiri izmed njih stale v Evropi. ACC naj bi na drugi strani prvo tovarno zagnal leta 2025.