Razlog za to se skriva v ekologiji, ki zahteva vse bolj čiste izpuste novih vozil, a jih omenjena šesterica ne more doseči.
Lahki enoprostorci, ki so v sredini 90. let prejšnjega stoletja zapeljali na sceno so veljali za pravi mali čudež in instantno uspešnico. Na relativno kratki razdalji so uspeli združiti funkcionalnost in prostornost, zaradi česar so postali priljubljena izbira številnih družin. Še posebej uspešni so bili na tem področju pri Citroënu in Peugeotu z modeloma Partner in Berlingo. Pri tem so se kupci največkrat odločili za izbiro dizelskega pogonskega sklopa.
Slednjega pa so se pri Stellantisu sedaj odločili, da bodo povsem umaknili iz vseh svojih enoprostorcev. To pomeni, da odslej ne bo več mogoče naročiti dizelskih ali bencinskih različic srednje velikih ali kompaktnih družinskih enoprostorcev znamk Peugeot, Citroën, Opel in Vaxhaull. Sem spadajo modeli Rifter, Berlingo, Zafira Life/Vivaro, Combo Life, Jumoy Combi/Space Tourer in Expert/Traveller. Ukinitev velja že z mesecem januarjem, omenjeni modeli pa bodo odslej na voljo le še z električnimi pogonskimi sklopi.
Ali bodo s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem na voljo vsaj Fiatovi enoprostorci, ki bodo kmalu poenoteni s Stellantisovo floto zaenkrat še ni znano, vendar pa je malo verjetno. Bodo pa zato vsaj dostavne različice omenjenih vozil še naprej ostale na voljo s klasičnimi pogonskimi sklopi.
Med 'prizadetimi' državami najverjetneje tudi Slovenija
Kot razlog za takšno nepričakovano odločitev v vodstvu Stellantisa po podatkih Automotive News Europe navajajo dejstvo, da ravno ti modeli v vsej prodajni floti osebnih vozil proizvajajo največje količine škodljivih izpustov in tako najbolj pripomorejo k slabšim rezultatom povprečja celotne flote. Ukinitev prodaje naj bi se sicer nanašala na vse evropske avtomobilske trge razen na Švico in države Balkana.
Z vprašanjem, kaj to pomeni na slovenski trg in kupce smo se obrnili na službo za stike z javnostjo pri podjetjih C-Automobili Import in P-Automobili Import, kjer skrbijo za distribucijo vozil znamk Citroën in Peugeot. Kot so nam zatrdili v telefonskem pogovoru dokončnih informacij v zvezi s tem še nimajo, glede na to, da v podjetju Stellantis Slovenijo uvrščajo v skupino držav centralne Evrope skupaj z Madžarsko, Češko in Slovaško, pa bo ukrep najverjetneje doletel tudi naš trg.