Strah je odveč, Porsche 911 GT3 ne bo dobil turbine

'Naravno' polnjen bo ostal, vse dokler bo to omogočala zakonodaja.

Strah je odveč, Porsche 911 GT3 ne bo dobil turbine (foto: Porsche) Porsche
16. 2. 2018

Od leta 1999, ko je na ceste zapeljala prva generacija Porscheja 911 GT3, postavljena na osnovo generacije 996, je v svetu športnih izvedb 911 veljalo pravilo, da je izvedba Turbo, v grobem rečeno, s turbinskim polnilnikom podprta standardna različica 911-ice, GT3 na drugi strani pa cestna različica dirkalnika. Pri tem je veljalo, da motor različice GT3 nikoli ni bil prisilno polnjen, boljše sposobnosti na cesti in stezi so inženirji dosegli z izboljšanjem podvozja, motorja in predvsem nižje teže vozila.

Prave ljubitelje znamke je zato zadnje čase razburjala novica, da naj bi Porsche razmišljal o tem, da bi različico GT3 ponudil z manjšim motorjem, ki bi ga nato opremil s turbinskim polnilnikom. S tem bi v bistvu sledili trendu znamke, ki po novem vse različice modela 911 opremlja s prisilno polnjenimi motorji. A kot kaže, se to ne bo zgodilo. Dr. Frank-Steffen Walliser, vodja oddelka GT pri podjetju Porsche, je namreč za avstralski spletni portal Drive izjavil, da bo različica GT3 ostala atmosfersko polnjena, vse dokler bodo to dopuščali okoljevarstveni zakoni.

GT3 bo ostal do konca

»Normalno polnjen motor je tisto, kar najbolj pristaja športnemu avtomobilu. S prisilno polnjenim motorjem tega učinka enostavno ne moremo doseči,« je dejal Walliser in ob tem dodal, da je ravno zaradi lahkega motorja, kakršen je v modelu GT3, avtomobil edinstven. Poleg tega je z besedami, da je motor tam »kjer mora biti – v zadnjem delu,« zanikal možnost prestavitve motorja bliže sredini avtomobila, s čimer bi na koncu izboljšali njegovo lego.

Posebne serije Porschejev, ki jih podjetje zadnja leta predstavlja – izpostavil je primer modela 918 Spyder – so s turbinskimi polnilniki opremljene ravno zaradi okoljevarstvenih standardov. A zadnji avtomobil, ki ga bo podjetje po Walliserjevih besedah izdelalo, bo športnik. Natančneje 911 GT3, opremljen z ročnim menjalnikom.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri