Japonski specialist za štirikolesni pogon pa je seveda bistveno premajhno podjetje, da bi tako zahteven korak naredili sami. Toda Subaru je lastniško povezan z gigantom Toyota, kar v mnogočem olajša delo
Obe znamki sta v razmaku nekaj dni najavili razvoj novega kompaktnega SUV modela, za katerega pri Subaruju pravijo, da bo nekako ustrezal dimenzijam trenutnega Foresterja. Pri Toyoti so bili nekoliko bolj zadržani, so pa razkrili, da gre za novo arhitekturo namenjeno le električno gnanim vozilom, ki bo povsem prilagodljiva, kot prvi pa naj bi na njej nastal – kompaktni SUV.
Pri Subaruju so že v začetku letošnjega leta pojasnili svojo razvojno strategijo, ki sloni na postopni dekarbonizaciji pogonov in proizvodnje. Tako bi naj do 2025 vpeljali določeno stopnjo elektrifikacijo v vseh modele, do leta 2030 pa naj bi kar 40 odstotkov flote poganjali električni motorji in hibridni pogoni. Leta 2050 pa naj bi zmanjšali ogljični odtis svojih vozil za kar 90 odstotkov v primerjavi z letom 2010. Kar praktično pomeni, da motorjev z notranjim izgorevanjem ne bo več. Trenutno so z blagimi hibridnimi pogoni (e-Boxer) opremljeni modeli XV, Forester in Impreza, ki že predstavljajo 60 odstotkov prodaje.
Obe znamki sta sicer že leta 2019 javno razkrili sodelovanje na tem področju, kjer naj bi Toyota prispevala znanje s področja električnih pogonov, Subaru pa svojo ekspertizo s področja štirikolesnega pogona. Na Toyotini platformi E-TNGA (Electric Toyota New Global Architecture) naj bi tako nastal prvi športni terenec, ki bo pri Subaruju nosil ime Evoltis (Subaru ga je že zaščitil, kot poročajo nekateri mediji), medtem ko pri Toyoti še nimajo imena oziroma ga ne želijo razkriti (v medijih se sicer ugiba o imenu BZ).
Nova platforma je v veliki meri prilagodljiva in tako omogoča pogon na sprednja in zadnja kolesa ter, kar je za Subaru seveda še kako pomembno, pogon na vsa kolesa. In to seveda pomeni, da bosta tako Toyota kot Subaru lahko hkrati razvijala več modelov. In zelo verjetno bosta imeli do novih tehnologij dostop tudi Suzuki (Across je na primer tesni sorodnik RAV4, Swace pa sorodnik izirom dvojnik Corolle) in Daihatsu, ki sta ravno tako povezana s Toyoto.
Kot poroča vedno dobro obveščeni Auto Motor und Sport omogoča platforma omogoča vgradnjo baterijskih modulov od 50 pa do 100 kWh v dnu in med obema osema. Tako bi lahko nov Subaru dosegal med 300 in 600 kilometri s polno baterijo. V osnovni različici bi lahko model z enim motorjem zmogel 160 kW (218 KM), najmočnejša različica pa bi lahko ponujala kar 300 kW (408 KM) z dvema motorjem, vsakim na eni osi.
Kljub angažiranim načrtom na področju baterijsko električnih vozil, pa so v začetku leta pokazali tudi nekaj načrtov za zmogljiv priključno hibridni model, ki bi prav tako lahko temeljil na Toyotinih rešitvah (npr. RAV4 PHEV s 225 kW), seveda prilagojenih za stalni simetrični štirikolesni pogon.