Subvencija se je iz 6.000 znižala na 4.500 evrov, v nekaterih primerih pa bo znesek še nižji.
Odločitev o nakupu električnega avtomobila je za marsikoga še vedno precej težavna, predvsem zaradi dveh dejavnikov: (pre)majhnega dosega oziroma nezadostne polnilne infrastrukture in pa visoke nakupne cene. Krivci zanjo so dragi baterijski sklopi, delno pa tudi to težavo blažijo subvencije Eko sklada za nakup novih električnih avtomobilov. Žal pa se te počasi, a vztrajno zmanjšujejo – pravzaprav že drugič letos.
Po tem, ko je Eko-sklad marca letos subvencijo za nakup električnega avtomobila iz 7.000 evrov znižal na 6.000 evrov, hkrati pa je bila ukinjena tudi subvencija za nakup priključnih hibridov v višini 3.000 evrov, je sedaj nastopilo novo znižanje subvencij za nakup električnih avtomobilov. Po novem bo tako za električne osebne avtomobile z do devetimi sedeži (vključno z voznikovim) mogoče pridobiti subvencijo le še v višini do 4.500 evrov.
Pomembna novost pri podeljevanju subvencij pa je tda, da nepovratna finančna spodbuda ne sme preseči 20 odstotkov vrednosti upravičenih stroškov naložbe, za subvencijo pa je mogoče zaprositi tudi v primeru predelave vozila, pri kateri se motor z notranjim izgorevanjem zamenja z električnim pogonom, a pod pogojem, da je predelava narejena pooblaščeno podjetje ali samostojni podjetnik, hkrati pa mora biti vlagatelj lastnik vozila pred in tudi po predelavi.
V praksi to pomeni, da bo subvencija 4.500 evrov znašala le za vozila, dražja od 22.500 evrov, medtem ko bo za cenjše avtomobile še nekoliko nižja. Tako recimo cena novega Renault Twinga ne bo znašala 15.090 evrov, kot smo pisali pred nekaj dnevi, pač pa precej višjih 16.872 evrov.
Medtem ko se je subvencija za nakup električnih vozil zmanjšala, pa še naprej ostaja aktualna možnost koriščenja kredita Eko sklada za nakup električnih vozil, pri katerem se kot obrestna mera upošteva trimesečni Euribor +1,3 odstotke.
Da je prišlo do znižanja subvencije je sicer do neke mere pričakovano. Slovenija namreč vsako leto v ta namen nameni enako količino sredstev, pri čemer pa je še lansko leto veljalo, da je naša država s subvencijo v višini 7.000 evrov ena izmed bolj radodarnih. Število novih prodanih električnih vozil pa na drugi strani skokovito narašča. Medtem, ko je v prvih 11 mesecih letošnjega leta prodaja novih vozil po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije v vseh avtomobilskih razredih upadla, je prodaja električnih avtomobilov močno zrasla – za kar 108 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta.
Če država torej ob enaki količini sredstev želi pomagati vsem interesentom za nakup električnih vozil, je zniževanje subvencij torej edini logičen korak. Vseeno pa nekoliko bode v oči dejstvo, da je bila poteza znižanja subvencij izvedena čez noč, saj je bila odločitev o znižanju subvencij sprejeta v petek, 11. decembra, v prakso pa je stopila le dan kasneje, kar je za marsikaterega bodočega kupca električnih vozil pomenilo precejšen finančni udarec. Kupci namreč za subvencijo lahko zaprosijo šele po nakupu vozila, vsi tisti, ki so se v zadnjih dneh ali tednih odločili za nakup električnih avtomobilov pa bodo sedaj ostali brez vsaj 1.500 evrov, za kolikor se je znižala subvencija.