Suzuki je za motoristično sezono 2024 močno izboljšal svojo formo in pripravil 3 pomembne novosti, ki jih preprosto ne bo mogoče spregledati.
Suzuki V-Strom 800
Čeprav ne gre za popolno novost, saj smo novega V-Stroma DE spoznali že letos, bo priljubljeni potovalni enduro odslej na voljo tudi v različici prilagojeni za pretežno cestno uporabo. Suzuki V-Strom 800 RE se od bolj avanturistično navdahnjenega modela DE razlikuje v številnih podrobnistih, ki bodo pripomogle k še boljši in še bolj uživaški izkušnji na asfaltu.
Med ključne razlike tako sodijo večji vetrobran za boljšo vetrno zaščito, radialno vpetje sprednje zavore, krajši hodi vzmetenja (150/150 mm), manjša oddaljenost od tal (185 mm namesto 220 mm), manjša višina sedeža (825 mm namesto 855 mm), aluminijasta platišča (19/17 namesto 21/17 palcev), naprej pomaknjene ročice krmila in aluminijaste stopalke za noge.
Vzporedni dvovaljnik z delovno prostornino 776 kubičnih centimetrov tudi pri cestni različici V-Stroma razvije 62 kW (84 'konjev') moči in 78 Nm navora, pri čemer je glavnina tega na razpolago v srednjih režimih delovanja motorja. Z 270-stopinjskim zamikom vžiga sta značaj in zvok motorja na las podobna dvovaljnikom V-zasnove. Prenos navora in moči na zadnje kolo je torej tak, kot smo ga vajeni iz dobrih starih časov, hkrati pa so zmogljivosti in ekonomičnost motorja bistveno boljše kot pri predhodnikih.
Seveda na 'krovu' ne manjka paket sodobne elektronike. Suzuki je nabor različnih funkcij združil v enotni sistem SIRS (Suzuki Intelligent Ride System), pri V-Stromu 800 RE pa vključuje SDMS (Suzuki Drive Mode Selection) s tremi načini delovanja motorja, STCS (sistem za nadzor trakcije zadnjega kolesa), 'ride by wire', dvosmerni quickshifter ter sistem za pomoč pri speljevanju in nadzor pri vožnji z nizkimi obrati oziroma v prostem teku motorja.
Suzuki GSX-8R
Logično nadaljevanje zgodbe, ki jo je Suzuki začel z naslednjim modelom GSX-8S, je seveda prihod modela GSX-8R. Slednji je za razliko od slečenega brata odet v ličen športni oklep, a za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev, so si pri Suzukiju vzeli čas in poskrbeli še za kaj drugega kot samo komplet aerodinamičnih delov.
Suzuki GSX-8R ima tako namesto vzmetenja KYB spredaj nameščeno USD-vilico Showa SFF-BP, zadaj pa Showin monoamortizer. Vse je seveda tudi nastavljivo, spremenjena pa je tudi ergonomija za krmilom oziroma geometrija trikotnika sedež-stopalke-ročice. Slednje so pomaknjene naprej in spuščene nekoliko nižje, stopalke pa so pomaknjene za odtenek bolj proti zadnjemu kolesu.
Tudi GSX-8R je opremljen s sistemom SIRS, ki vključuje enake funkcije, kot so opisane pri zgoraj omenjenem V-Stromu, so pa seveda parametri nastavitev in delovanja sistemov prilagojeni potrebam tega sport-tourerja. Pogonski sklop je v osnovi enak, spremenjena pa so prestavna razmerja in razmerje končnega prenosa. Poraba goriva znaša skromnih 4,2 litra na 100 kilometrov.
GSX-8R bo na voljo v štirih barvnih kombinacijah; modra, črna, rumena in bela.
Suzuki GSX-S1000 GX
Za mnoge motoriste, predvsem tiste, ki so se zagledali v segment motociklov crossover, pa bo verjetno najpomembnejša Suzukijeva novost, ki sliši na ime GSX-S 1000 GX. Športni crossover, s katerim Suzuki dopolnjuje svojo ponudbo v razredu 1000 kubičnih centimetrov, se torej vriva med štirivaljnega sport-tourerja GSX-1000 GT in dvovaljnega V-Stroma 1050.
Novi GSX-S1000 GX bo poganjal štirivaljnik z 999 kubičnimi centimetri delovne prostornine. O izvoru tega pogonskega agregata verjetno ni treba izgubljati besed, zato podatek o največji moči, ki znaša 112 kW (152 KM) verjetno ni prav veliko presenečenje. S tem modelom se je Suzuki torej podal v sfere, kjer kraljujejo modeli, kot so BMW S1000XR, Ducati Multistrada in podobni.
Seveda se je Suzuki dobro pripravil na zahteve kupcev, ki so v segmentu, kamor GSX-S1000 GX spada, samoumevne. Tako je ta model prvi Suzuki, ki ima elektronsko nastavljivo polaktivno vzmetenje, ki so ga poimenovali SAES (Suzuki Advanced Electronic Suspension). Komponente za sistem je dobavila Showa iz svojega programa EERA, poleg elektronske nastavitve pa nudi tudi vzdrževanje višine na zadnjem delu motocikla ter nadzor nad posedanjem sprednjega vzmetenja pri močnem zaviranju.
V okviru elektronskega paketa SIRS bo GSX-S1000 GX serijsko opremljen tudi z nadzorom dvigovanja sprednjega kolesa, pametnim tempomatom (možnost prestavljanja brez izklopa), quickshifterjem in stabilizacijskim sistemom, ki bo delovanje vzmetenja sproti prilagajal podlagi glede na hitrost vožnje.
Masa za vožnjo pripravljenega motocikla znaša relativno nizkih 233 kilogramov, rezervoar za gorivo pa sprejme spodobnih 19 litrov goriva. Tovarna navaja porabo 6 litrov na sto kilometrov. Na voljo bo v črni, sivi in zeleni barvni kombinaciji.
Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...
BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?