Suzuki Vitara doživlja prenovo ob 30. obletnici modela

30. 7. 2018 | Jure Šujica
Deli

Bistvena novost je kopica novih asistenčnih tehnologij. Na bencinski strani odhaja 1,6-litrski motor, nadomestil ga bo 1,1-litrski turbo bencinski 'malček'.

Suzuki Vitara je v razredu manjših križancev nedvomno eno izmed bolj znanih imen. Kako tudi ne, avtomobil na cesti vztraja že skoraj 30 let, prva generacija pa še danes velja za čisto pravega terenca. In čeprav so jo pri Suzukiju z leti 'omehčali', smo ob in po prihodu zadnje generacije na trg leta 2015 tudi v enem izmed naših testov ugotavljali, da Vitara še vedno ostaja terensko vozilo, ki se zna izkazati tudi na nekoliko bolj zahtevnih podlagah.

Prav bližajoča se 30. obletnica modela bo hkrati priložnost, da bo Suzuki predstavil nekaj novosti, ki jih je po treh letih od predstavitve aktualne generacije namenil prenovljeni Vitari. Teh bo kar nekaj, največ pa pod motornim pokrovom, od koder se poslavlja 1,6-litrski motor. Namesto tega bosta v ponudbo prišel manjši 1,1-litrski motor Boosterjet, ki pa bo zahvaljujoč turbo puhalu proizvedel 111 'konjev' (82 kilovatov) oziroma le približno pet kilovatov manj kot zgoraj omenjeni atmosferski 1,6-litrski agregat. 1,4-litrski Boosterjet medtem ostaja v ponudbi. Vsi motorji bodo bodisi serijsko, bodisi proti doplačilu na voljo s štirikolesnim pogonom.

Bogat serijski nabor varnostnih tehnologij

Kot smo zapisali nekoliko višje, bo Vitara poleg prevetritve vsebine motornega prostora doživela še nekaj kozmetičnih popravkov. Ne veliko, a dovolj, da bodo opazni, hkrati pa bodo avtomobil nekoliko pomladili in pripravili za naslednjih nekaj let. Na voljo bosta tako dve novi barvi karoserije, poleg tega pa bo avtomobil prejel novo masko hladilnika, nekoliko nižji sprednji odbijač ter nove LED-luči spredaj in zadaj. Kot največja novost v notranjosti so izpostavljeni prikazovalniki pred voznikom, ki sicer ostajajo analogni, a bo zato po novem med njimi mesto dobil barvni informativni zaslon.

Novosti na področju varnosti ni prav veliko, bodo pa zato serijsko na voljo v najboljši različici SZ5 z 1,4-litrskim motorjem. Sem tako spadajo sistem za zaviranje v sili, opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometne signalizacije, sistem za zaznavo vozila v mrtvem kotu in sistem za zaznavo prečnega prometa pri vzvratni vožnji. Koliko pa bodo zanj oziroma za cenejši različici SZ4 in SZ-T zahtevali trgovci, bo znano v dneh pred uradno predstavitvijo vozila.

 

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj