Pri BMW-ju pravijo, da so znova ustvarili pravega kupeja, za katerega so navdih iskali v dveh legendarnih modelih iz pretekle in polpretekle zgodovine.
Kaj mora imeti pravi kupe? Čeprav trendi v zadnjih letih kažejo na štiri, pa mora imeti le dvoja vrata, največ štiri sedeže (pri čemer velikost zadnjih niti ni pomembna), zaželeno je fiksno zadnje steklo, obveznega pa je vsaj nekaj športnega karakterja. Skratka nekaj, kar brez dvoma velja za nekdanjo Serijo 3, ki je pred leti dobila novo oznako: Serija 4.
A vendarle, pri BMW-ju pravijo da se z novo generacijo vračajo v preteklost. V čas legendarnega kupeja 3.0 CS in pa že kultnega športnika 328 iz davnega leta 1936. Prav ta dva modela naj bi namreč s svojo elegantno podobo na eni ter športnim duhom na drugi strani začrtala njegovo pot novincu, ki je danes ogledal luč sveta.
Oblikovne podobnosti so vsekakor tu, začenši s kontroverzno sprednjo masko. S pomikom po številski lestvici navzgor v primerjavi s Serijo 3 je namreč nova Serija 4 dobila povsem samosvojo podobo, katere del je maska, ki se razprostira od zgornjega do spodnjega roba sprednjega odbijača – prav tako kot nekoč pri 328. Spremenjena je nato tudi bočna linija, kjer je prelom postavljen precej pod vratno kljuko, a nato izpeljan tik nad poudarjenimi blatniki.
Če je zunanja podoba novinca, ki je mimogrede v primerjavi s Serijo 3 postavljen kar šest centimetrov nižje, povsem nova, pa so kabino oziroma vsaj voznikov delovni prostor – kamor vključujemo instrumentno ploščo, sredinski greben in pa armaturno ploščo v celoti prenesli iz limuzinskega oziroma karavanskega brata, ki je na cestah prisoten že od lanskega leta. Tudi ta namreč že ponuja k vozniku usmerjen delovni prostor.
Najprej 'bencinarji'
No, za udobje bo v kabini brez dvoma odlično poskrbljeno. Za kvalitetno ozvočenje bo poskrbel BMW-jev tradicionalni partner na tem področju, Harman Kardon, za povezljivost, prikaz navigacijskega sistema in upravljanje bolj ali manj vseh sistemov v avtomobilu pa bo skrbel hišni infozabavni sistem sedme generacije, postavljen na zaslon premera od 10,25 do 12,3 palcev.
Motorna ponudba nove Serije 4 – ki bo mimogrede prihodnje leto služila tudi kot osnova prihajajočega električnega i4 bo enakomerno razdeljena med bencinske in dizelske izvedenke, saj bodo na vsaki strani na voljo po trije, pri čemer pa bo izvedba 420d kot edina na voljo z dvo- ali štirikolesnim pogonom. Med bencinskimi motorji se bo moč raztezala od 135 do 275 kilovatov (185-374 'konjev'), med dizli pa od 140 do 250 kilovatov (190-340 'konjev'). Moč se bo na kolesa prenašala preko osemstopenjske avtomatike, na voljo pa bo tudi delna zapora diferenciala.
Pri BMW-ju so se, tako kot so za večino preostalih modelov napovedali v nedavnem sporočilu za javnost, tudi na primeru Serije 4 odločili za to blago hibridizacijo pogonskih strojev, ki pa bo doletela le vse dizelske izvedenke in pa, vsaj do prihoda izvedbe M4, najmočnejše bencinske izvedenke, M440i Xdrive.
Čeprav se zdi, da so kupeji (in pa njihovi 'brezstrešni' brati kabrioleti, ki danes še ni doživel premiere) avtomobili, ki jih na cestah najpogosteje vidimo poleti, pa bodo letošnji junij, julij in avgust minili še brez nove Serije 4. Prvi primerki bodo namreč na trg zapeljali šele oktobra oziroma celo marca prihodnje leto, ko bosta v ponudbo prišla najmočnejša (že zgoraj zajeta) dizla, 430d xDrive in pa M440d xDrive.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj