Novega in največjega X5 do zdaj bodo izdelovali v ameriški tovarni v Spartanburgu, proizvodnjo pa naj bi začeli v novembru.
Pred dnevi smo na nemški avtocesti opazili dva močno zamaskirana BMW-jeva avtomobila, kljub maski pa nam je bilo jasno, da gre za kupe serije 8 in novo generacijo športnega terenca X5. Za kupeja je bilo takrat že znano, da bo svoj težko pričakovani debi doživel na letošnji dirki v Le Mansu, nismo pa pričakovali, da ga bo X5 pri predstavitvi prehitel. Vendar pa se je sinoči zgodilo prav to – na ceste je zapeljala četrta generacija (za zdaj še, a ne več za dolgo) največjega športnega terenca v BMW-jevi floti.
2,2 milijona kupcev je X5 našel v preteklih treh generacijah, odkar je zapeljal na ceste (1999). Takrat je bil avtomobilski trg precej bolj drugačen, športni terenci so bili na cestah ob nekaterih izjemah še zelo redek prizor, zato ga praktično lahko štejemo med pionirje. Danes pa je X5 že uveljavljen igralec na tem trgu.
Zunanja podoba novega BMW-jevega športnega terenca sledi podobi ostalih aktualnih modelov znamke. Med prepoznavnimi elementi so tako reže za odvod zraka v sprednjih blatnikih in velike sprednje ter zadnje luči – te so občutno večje kot pri predhodniku, prve pa bodo po novem ob doplačilu lahko svetile z lasersko tehnologijo. Kljub temu pa bo na sprednjem delu najbolj opazna precej večja maska hladilnika z 'ledvicama', ki sta po novem povezani. Kljub izdatni meri elegance pa se je BMW odločil in X5 namenil še precej karoserijskih dodatkov, značilnih za prave terence. Med njimi je tako zaščita podvozja na sprednjem in zadnjem odbijaču, še naprej pa na zadku ostajajo dvodelna vrata prtljažnega prostora, ki so postala že kar nekakšna značilnost.
Večji poudarek na terenski uporabnosti
Terensko naravnana pa ne bo le zunanja podoba novinca, ampak bo temu primerno tudi njegovo podvozje. BMW bo namreč prvič do zdaj ponudil tako imenovani Off-road paket. Ta bo namreč poleg že omenjene zaščite podvozja vključeval zračno vzmetenje z regulacijo podvozja do 80 milimetrov in možnostjo izbire štirih voznih programov, prilagojenih za vožnjo po po pesku, skalah, makadamu in snegu. Glede na izbran program se bodo nato prilagodili višina podvozja, delovanje štirikolesnega pogona xDrive, delovanje avtomatskega menjalnika in odzivnost motorja.
Čeprav bo še letos predstavljen njegov večji brat z oznako X7, je X5 v primerjavi s predhodnikom občutno zrasel. V dolžino tako po novem meri 4.922 milimetrov (+36 milimetrov), v višino 1.745 milimetrov (+19 milimetrov), v širino pa je zdaj prvič presegel magično mejo dveh metrov, saj meri 2.004 milimetre, kar je 66 milimetrov več kot predhodnik. Dodatni milimetri bodo seveda najbolj opazni v kabini vozila, v kateri bo od konca letošnjega leta na voljo prostora za do sedem potnikov, saj bo BMW ponudil možnost tretje vrste sedežev (do katere bo dostop mogoč prek elektronsko pomične druge vrste). Večji pa bo seveda tudi prtljažni prostor, ki bo tako meril 640 litrov ob podrti tretji vrsti oziroma 1.860 litrov, ko bo s tlemi zravnana tudi druga vrsta sedežev.
Sicer pa bo notranjost ponujala vse pričakovano udobje. Potnikom bodo tako na voljo štiripodročna klimatska naprava, usnje v štirih barvnih kombinacijah z možnostjo ogrevanja in hlajenja, 23 odstotkov večja panoramska streha, ogrevana naslonjala za roke, ogrevana – ali hlajena – držala za kozarce, Bowers & Wilkins avdio sistem z 20 zvočniki in 1,5 kilovata moči, potnikom na zadnji klopi pa bo še pred koncem leta na voljo lasten razvedrilni sistem, do katerega bodo dostopali prek 10,2 palca velikega zaslona. Pika na i bo izboljšan sistem ambientalne osvetlitve, ki bo ob morebitnem telefonskem klicu začel utripati.
Zvrhana mera asistenčnih tehnologij
Z novo generacijo bo X5 še nekoliko bližje avtonomni vožnji. Poleg pričakovanih varnostnih in asistenčnih sistemov, kot so aktiven tempomat, sistem za preprečitev nenamerne menjave voznega pasu, sistem za zaznavanje prečnega prometa, bo namreč avtomobil opremljen tudi z aktivnim sistemom za zaznavanje prometnih znakov, opozorilom za vožnjo v napačno smer, premierno pa tudi s sistemom za samodejno zaustavitev v sili, s katerim bo avtomobil po potrebi samodejno zapeljal s ceste in se zaustavil.
Za pogon bodo v četrti generaciji X5 skrbeli štirje motorji, dva bencinska in dva dizla. Bencinsko stran bosta zastopala osemvaljnik z močjo 462 'konjev' (340 kilovatov) in šestvaljnik s 340 'konji' (250 kilovati). Ta bo hkrati edini izmed njiju, ki bo na voljo kupcem v Evropi. Dizelsko stran bosta zastopala dva turbinsko podprta šestvaljnika z močjo 265 (195 kilovatov) in 400 'konjev' (294 kilovatov). BMW ob tem dodaja, da bodo vsi motorji opremljeni z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom in bodisi s filtrom trdih delcev ali sistemom za selektivno katalitično redukcijo (SCR), s čimer bodo izpolnjevali standarde Euro 6d.