Svetovna premiera: Dacia Spring - mestna Dacia bo naelektrena

16. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli

Hkrati bo, kot obljubljajo pri Renaultu, najcenejši električni avtomobil na stari celini.

Sinoči je Renault na ekskluzivnem dogodku, ki bo v prihodnjih dneh potekal v njihovem pariškem hangarju Y, poleg prihodnje generacije Megana predstavil še en avtomobil, ki bo na ceste zapeljal še nekoliko prej, hkrati pa bo tudi nekoliko cenejši. Še več, pri Renaultu obljubljajo, da bo šlo za najcenejši električni avtomobil, ki bo na voljo v Evropi, slišal pa bo na ime Dacia Spring.

Marca letos predstavljen koncept, je tako naposled doživel serijsko izvedbo, ki pa se od koncepta opazno ne razlikuje. Tako je tudi zadržal nekoliko robusten videz križanca, pri čemer je jasno, da gre za avtomobil, ki se bo najbolje znašel v mestnih središčih. Njegova dolžina namreč znaša le 3,73 metra, širok pa je 1,61 metra. A podatek, zaradi katerega je jasno da bodo mesta njegov prvi dom je njegov obračalni korg. Ta namreč znaša le 4,8 metra. Prtljagi bo medtem na voljo 300 litrov prostora.

A največjo pozornost si vsekakor zasluži pogon. Nenazadnje gre za prvo električno ali vsaj elektrificirano Dacio v ponudbi, v osrčju vozila pa se bo nahajal en elektromotor z močjo 33 kilovatov, ki bo energijo črpal iz 26,8 kilovatnih ur 'velikega' baterijskega sklopa. Kombinacija naj bi zadostovala za 225 kilometrov avtonomije, merjeno po standardu WLTP. Majhen baterijski sklop posledično prinaša tudi kratek čas polnjenja. Tako bo sklop mogoče polniti z največjo močjo 30 kilovatov, čas polnjenja (do 80 odstotkov) pa bo tedaj znašal manj kot eno uro. Na domačem 'wallboxu' bo medtem pri 3,7 kilovatih napetosti moč polnjenja do 100 odstokov znašala osem ur in pol.

V sklopu standardne opreme bo Spring, ki bo postal tudi ključen element Renaultove storitve souporabe vozil Zity (ta zaenkrat deluje v Parizu in Madridu), ponujal električni pomik stekel, električni servo volan in pa zvočno upravljanje, podprto z Googlovo oziroma Applovo tehnologijo. Klimatska naprava, infozabavni sistem in rezervno kolo standardnih dimenzij bodo na voljo za doplačilo.

Pri Renaultu bodo naročila za nakup novinca pričeli zbirati spomladi, pri čemer pa pri Renaultu, čeprav zatrujejo, da bo šlo za najcenejši električni avtomobil v Evropi, cenika še ne reazkrivajo. Kljub temu pa smo s strani slovenskega uvoznika izvedeli, da bo Dacia Spring nekoliko cenejši od (sicer manjšega) Twinga, kar pomeni, da se bodo cene pričele pri dobrih 19.000 evrih oziroma 13.000 evrih, če upoštevamo subvencijo Eko sklada.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj