Ob konkretni spremembi zunanjosti avtomobil ponuja številne tehnološke novosti s poudarkom na asistenčnih sistemih. Prvič tudi kot blagi hibrid.
V minulih desetletjih smo bili priča sedmim generacijam Volkswagnovega Golfa. Sedem generacij in vsaka je prinesla najmanj eno veliko spremembo. Če je druga generacija poskrbela 'zgolj' za to, da se je avtomobil usedel v srca voznikov, je tretja prinesla občuten napredek na področju varnosti, četrta pri oblikovanju, peta je povečala udobje in tako naprej. Osma generacija tako prinaša digitalno revolucijo. In ta nikakor ni majhna.
Z oblikovalskega vidika novi Golf ostaja zvest samemu sebi in gledano na splošno večjih presenečenj po pričakovanjih ne prinaša. Še največ sprememb je na sprednjem delu, nekaj pa tudi na zadku avtomobila. Spredaj v oči najprej padejo novi žarometi z izrazito razgibanimi linijami in povečano spodnjo masko hladilnika, zaradi česar je komajda mogoče potegniti vzporednice z aktualno generacijo. Omeniti je treba še, da je novi Golf že serijsko opremljen z LED žarometi, na seznamu dodatne opreme pa je moč izbrati tudi matrične žaromete.
Le manjši dimenzijski prirastki
Na zadnjem delu luči ostajajo deljene, s svojo obliko pa nekoliko spominjajo na tiste iz sedanje generacije modela Tiguan. Tako spredaj kot zadaj avtomobil zaznamujejo ostre in zašiljene linije, zanimivo pa je, da so pri Volkswagnu uspeli obdržati praktično enake dimenzije kot pri predhodniku: 4284 milimetrov dolžine (+14 milimetrov v primerjavi s predhodnikom), 1789 milimetrov širine (+10 milimetrov v primerjavi s predhodnikom) in 1456 milimetrov višine (+14 milimetrov v primerjavi z Golfom VII).
Notranjost novega Golfa bo povsem nova. Volkswagen je na skicah njeno podobo pred časom že razkril in takrat je postalo jasno, da bodo merilniki sledili tistim iz Touarega. To pomeni, da bosta v zgornjem delu po novem združena dva digitalna zaslona; eden bo namenjen armaturni plošči, drugi s premerom vsaj 8,25 palcev pa info-zabavnemu sistemu. Ta bo tehnološko sicer enak kot v nedavno prenovljenem Passatu. Vozniško okolje bo tako že serijsko povsem digitalno. Pomembna novost je selitev gumbov za prižig žarometov iz obvolanskih ročic na armaturno ploščo, natančneje na levo stran digitalnega prikazovalnika.
In medtem ko se na eni strani pojavljajo novi, na drugi izginjajo stari gumbi. Namesto klasičnega vmesnika klimatske naprave bodo voznik in potniki z njo upravljali kar prek že omenjenega centralnega zaslona info-zabavnega sistema. Pod njim bo posledično precej več prostora, kjer bo moč bodisi prek indukcijskega polnilnika ali pa USB-C vmesnika polniti pametne telefone. Še več, avtomobil bo ponujal tudi brezžično povezavo s storitvijo Apple Car play za uporabnike pametnih telefonov iPhone.
Pri opremi bo sledila nova vrsta sprememb. Kupcem bodo namreč na voljo štirje paketi. Prvi, najbolj osnoven se bo preprosto imenoval Golf, nad njim pa se bo nahajala najbolj racionalna izbira, paket Life, ki naj bi ponujal najboljše razmerje med ceno in dobljenim. Vrh paketne ponudbe bosta predstavljala dva paketa. Style bo nagovarjal kupce, ki iščejo dovršen dizajn in udobje, medtem ko bo paket R-Line pisan na kožo kupcem, ki jim več pomeni športen pridih.
Nov info-zabavni sistem je času primerno 'pameten'. Omogočal bo namreč pametno glasovno upravljanje, sistem pa bo moč sprožiti z besedno zvezo 'Hello Volkswagen'. Prek sistema bo možno upravljati tripodročno klimatsko napravo, navigacijski sistem in druge funkcije. Vgrajena bo tudi storitev Amazon Alexa. Potnikom bo na voljo avdio sistem proizvajalca Harman Kardon z 12 zvočniki, voznik pa bo različne sisteme, med drugim tudi tiste, ki bodo skrbeli za varnost, lahko prek storitve We Upgrade nadgrajeval tudi po nakupu vozila.
Povezovanje z infrastrukturo in vozili na novi ravni
Novi Golf v primerjavi s predhodniki prinaša kar nekaj novosti tudi pri varnosti. Velik del novosti temelji na tehnologiji Car2X ali povezavi vozila z drugimi avtomobili v prometu in cestno infrastrukturo. Vse te tehnologije bodo združene pod imenom IQ.Drive in jih bo Volkswagen razumljivo uporabljal tudi pri drugih modelih v paleti. Avtomobil bo že v osnovi opremljen s (skoraj obveznimi) sistemi, kot je recimo sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznih pasov, pa s sistemom za samodejno zaviranje v sili – tudi v ovinku in v primeru nasproti vozečega vozila, ki se nahaja na istem pasu. Prek tehnologije We Upgrade (ali pa že kar ob naročilu vozila) bo nato možno sistem nadgraditi še z radarskim tempomatom, ki bo brez posredovanja voznika omogočal samodejno vožnjo na avtocesti do hitrosti 210 kilometrov na uro, in s sistemom za prepoznavanje zastojev na cesti, ki bo prepoznal in prilagodil hitrost vozilom v zastoju.
S cestno infrastrukturo bo novi Golf komuniciral na razdalji do 800 metrov, prek zaprtega kroga prenosa podatkov (kar pomeni, da se le-ti ne bodo zbirali v nobeni zunanji bazi podatkov) pa bo vozniku med drugim javljal informacije o delu na cesti in, recimo, tudi o bližini intervencijskega vozila na nujni vožnji. Za povezljivost in druge podobne sisteme bosta skrbela paketa opreme We Connect in We connect Plus, nabor storitev pa bo seveda odvisen od opreme vozila. Že v osnovnem izmed obeh paketov We Connect bo sicer omogočena uporaba pametnega telefona (sprva zgolj znamke Samsung) namesto ključa vozila. Vozilom, ki bodo del flot, bo ob tem namenjen še sistem za njihov nadzor We Connect fleet.
Trojna elektrifikacija
Posebno poglavje novega Golfa osme generacije bo pogon oziroma pogonski sklopi. Na voljo bo kar štiri različne vrste pogonov; poleg klasičnih bencinskih in dizelskih motorjev bodo namreč nekateri izmed bencinskih motorjev lahko delovali tudi kot blagi hibridi (prepoznavni po oznaki eTSI). Hkrati bo v ponudbi še par priključnih hibridov s sistemsko močjo 150 oziroma 180 kilovatov, popolnoma električni Golf in vozilo s pogonom na stisnjen zemeljski plin, prepoznaven po oznaki TNG in z močjo 96 kilovatov ali 130 'konjev'.
Vrnimo se k bencinskim in dizelskim motorjem. Po novem bodo v povprečju deset oziroma sedemnajst odstotkov bolj čisti, ko je govora o izpustih CO2. Dizelski motorji bodo še nekoliko učinkoviti tudi na področju izpustov dušikovih oksidov. Pri Volkswagnu so jim namreč namesto enega namenili kar dva katalizatorja za selektivno katalitično redukcijo, pri kateri se uporablja sečna kislina.
Med bencinskimi motorji bosta v ponudbo prvič doslej umeščena dva trivaljnika. Gre za litrska agregata z močjo 66 oziroma 81 kilovatov (90-110 'konjev'), ki bosta tako kot par močnejših štirivaljnikov (s prostornino 1,4 litra) opremljena s turbo puhali z variabilno geometrijo lopatic. Močnejša motorja bosta omogočala tudi izklop valjev ob manjši motorni obremenitvi. Razen najšibkejšega bo sicer vse bencinske motorje moč povezati z 48-voltno tehnologijo blagih hibridov. Ob tem bo moč na kolesa mogoče prenašati bodisi prek ročnega ali samodejnega menjalnika DSG. Tudi tukaj prihaja pomembna novost, saj bo le-ta prvič deloval po sistemu 'shift-by-wire', kar pomeni popoln nadzor računalnika nad vozilom. Tako bo na primer moč že pri nizki hitrosti pred zaustavitvijo vozila prestaviti v vzvratno prestavo, kar bo olajšalo manevriranje.
Kot smo že zapisali bosta na voljo še dva hibridna pogonska sklopa; oba bosta temeljila na enakem 1,4-litrskem turbobencinskem motorju. Za zagotavljanje elektrike bo medtem skrbel baterijski sklop s kapaciteto 13 kilovatnih ur, zaradi česar je realno pričakovati vsaj 60 kilometrov električne avtonomije. Močnejši izmed dvojice bo znova nosil oznako GTE, njegova posebnost pa bo LED svetlobni trak, ki bo povezoval oba prednja žarometa.
A čeprav je novi Golf precej ekološko naravnan, pri Volkswagnu niso pozabili na svoje hitre različice, ki jih voznikom ponujajo že od prve generacije. Izvedbe GTI, GTD in R bodo tudi v prihodnje ostale v ponudbi, pri čemer bo slednja kot najmočnejša ponujala preko 300 'konjev' ali 221 kilovatov moči. A nanje bo treba še nekoliko počakati, saj pri Volkswagnu datuma njihovega prihoda še ne razkrivajo.