(Svetovna premiera) Maserati MC20 odkriva pozabljeni čar znamke

Gre za prvi avtomobil po več desetletjih, ki je bil razvit in bo nastajal izključno v Modeni.

(Svetovna premiera) Maserati MC20 odkriva pozabljeni čar znamke (foto: Maserati) Maserati
9. 9. 2020

Čistokrven športni značaj je nekaj, kar smo pri Maseratiju v zadnji letih močno pogrešali. Po slovesu sila redkega MC12 so Italijani predstavljali le še limuzine, športne terence in pa potovalne kupeje ter kabriolete, ki pa ljubiteljev brezkompromisne hitrosti niso prepričali. A kot pravijo sami, potrebno je razmišljati izven okvirov in tako je nastal MC20: avtomobil za predstavitev katerega je poskrbela Stigova italijanska sestrična in tako še preden so se prižgali žarometi jasno nakazala, da Maserati z obljubami o pravem športnem avtomobilu misli resno.

Da gre za dirkalnik – ki pa po besedah Maseratija ne prinaša kompromisov med zmogljivostjo in udobjem – govori že ime: MC20 ali Maserati Corse 20(20). Nenazadnje se z dirkaško različico avtomobila Maserati že prihodnje leto v svet avtomobilskega dirkanja, kjer se je njihova zgodba pravzaprav pred več kot stoletjem tudi pričela. Hkrati je zato povsem razumljivo, da je avtomobil na oder pripeljal Andrea Bertolini, Maseratijev testni voznik iz Modene, ki je barve Neptunovega trizoba branil že v MC12.

'Metuljeva' vrata oziroma vrata, ki se odpirajo navzgor in naprej so le ena izmed rešitev, ki jih pri Maseratiju niso uresničili še pri nobenem avtomobilu.

Pri Maseratiju pravijo, da gre za avtomobil presežkov. Je namreč prvi avtomobil znamke, pri katerem so za izdelavo karoserije in šasije uporabili izključno ogljikova vlakna, s čimer so dosegli, da masa avtomobila znaša le 1.500 kilogramov. Hkrati gre tudi za prvi športni avtomobil znamke, pri katerem so uspeli doseči, da zrak, ki potuje pod avtomobilom in preko za to namenjenih površin ustvari dovolj potiska k tlom, da na sami karoseriji praktično ne potrebujejo nobenih aerodinamičnih krilc.

Znanje iz formule 1

Kljub temu pa se zdi, da so pri Maseratiju najbolj ponosni na srce, ki so ga namenili novincu. Nettuno, kot so ga poimenovali po mestecu na zahodni obali Škornja, nedaleč stran od Rima je trilitrski šestvaljnik, ki ob pomoči dveh turbo puhal proizvede kar 630 'konjev' (463 kilovatov) moči, oziroma 2,33 'konj' na kilogram oziroma 215 'kojev' na liter delovne prostornine – številke, ki jim je kos le peščica avtomobilov, namenjenih uporabi na cesti.

Vseeno pa so številke le eno, praksa oziroma vse, kar je v ozadju pa nekaj povsem drugega. Pri Maseratiju so namreč takšne zmogljivosti dosegli z uporabo rešitev, ki delno izvirajo iz sveta formule 1.

Vgradili so mu namreč sistem tako imenovane dvojnega izgorevanja, kar pomeni, da so nad sam cilinder umestili še dodatno manjšo komoro, kjer se še v času nastajanja kompresije zgodi prva eksplozija, preostanek neizgorelega goriva pa nato skupaj z glavnino vstopi v glavno izgorevalno komoro, v kateri tako nastane kar najbolj idealna zmest goriva in zraka. Motor sicer uporablja tudi tehnologijo twin spark oziroma dve vžigalni svečki na valj.

Zmogljivosti avtomobila so motorju in teži primerne. Pri Maseratiju obljubljajo najvišjo hitrost 325 kilometrov na uro in pa pospešek od nič do 100 kilometrov na uro v vsega 2,9 sekundah.

Notranjost je, kot že rečeno, prestižna, hkrati pa tudi špartanska, saj so pri Maseratiju vanjo želeli vgraditi čim manj motečih elementov. Zgodnji del je tako sestavljen izključno iz dveh 10-palčnih zaslonov – enim za potrebe multimedije, drugim v vlogi instrumentne plošče – postavljenih na 'podlago' iz usnja ter ogljikovih vlaken. Podobno minimalističen je tudi sredinski greben s skupno sedmimi gumbi, med katerimi si tri namenjeni upravljaju stekel na vratih, eden pa menjalniku.

Modra in bela - prepoznavni barvi Maseratijevih športnikov.

MC20 je torej čistokrven Maserati, verjetno še bolj kot vsi preostali, ki jih je znamka predstavila v zadnjih letih. 24 mesecev dolg razvoj, pri katerem so si v veliki meri pomagali z računalniškimi simulacijami je namreč potekal zgolj v Modeni, kjer bo v več kot 80 let stari tovarni Viale Ciro Menotti potekala tudi proizvodnja.

Pri Maserattiju bodo novinca – ki za razliko od MC12 ne bo imel količinsko omejene proizvodnje – pričeli izdelovati ob koncu letošnjega leta. A pozor, prva predstavljena izvedenka je le začetek. Čeprav uradno še ni potrjeno, pa so inženirji razkrili, da lahko na enaki osnovi izdelajo tudi izvedbo brez strehe in celo povsem električno vozilo.