Četrta generacija Octavie prinaša bogat nabor naprednih tehnologij in drugih presenečenj.
Škoda je osem let po predstavitvi tretje generacije najbolj priljubljenega modela Octavia pripravila njeno naslednico, o kateri smo sicer pred dnevi že veliko pisali. Nenazadnje so pri Škodi že razkrili praktično vse tehnične podrobnosti. A čeprav se navzven zdi, da je šlo le za korenito prenovo uspešnice, so pri Škodi pripravili kar nekaj novosti na vseh področjih, zaradi katerih je moč trditi, da gre takoj po izvirniku za drugo najpomembnejšo generacijo modela in tehnološko daleč najbolj napredno. Nenazadnje se močno naslanja na pravkar predstavljenega (in prav tako naprednega) Golfa osme generacije. Kateri so torej najpomembnejši elementi, ki jih prinaša?
Glavno sporočilo, ki ga nosi nova Škoda Octavia: je boljša, varnejša in prostornejša. Bolj natančno: pri prottornini se je z dolžino 4689 milimetrov Octavia podaljšala za 19 milimetrov, različica Combi pa je zrasla za 22 milimetrov. Tudi v boke je pridobila dodatnih 15 milimetrov širine. Obliko narekuje oblikovalski jezik, ki smo ga spoznali že pri novem Kamiqu, le da so se pri Octavii odločili, da žarometov ne bodo več razdelili, kot je to bilo pri predhodnici. Nasajena je lahko na platišča velikosti do 19 palcev, barvam karoserije pa so dodali nekaj novih odtenkov.
Škodini kupci niso naklonjeni velikim spremembam, zato bo še največ prilagajanja potrebnega pri notranjosti. Kopico stikal so pospravili v infozabavni sistem, intuicijo pa bojo olajšale nekatere bližnjice v obliki fizičnih stikal. Z integrirano eSIM kartico bo Octavia povezana s spletom, osebna asitentka Laura pa bo po svojih najboljših močeh poskušala za vas izbrskati želene podatke. Prvič bo v Škodi predstavljen tudi projecirni zaslon, pretikanje med programi DSG menjalnika bo potekalo brez mehanskih povezav (shift-by-wire), dvokraki volan pa je tudi nekaj, na kar se bo potrebno navaditi.
Pri Škodi niso tvegali: Octavia mora ostati kraljica prtljažnih litrov. Če pretvorimo prirastek zunanjih centimetrov v prtljažne litre, je računica naslednja: prtljažnik pri limuzini meri 600 litrov, kar je 10 litrov več kot prej, medtem ko je karavanska izvedba dobila dodatnih 30 litrov, kar pomeni, da prostornina znaša od 640 do 1700 litrov. Brez rešitev Simply Clever tudi ne gre: mreže, pametni roloji, priročne kljuke, svetilke ...
Ob predstaviti Octavie tretje generacije so prostornost zadnje klopi ponazorili z dolgonogimi manekenkami, tokrat pa sem bil še jaz kaskader. S svojimi 195 centimetri sem se z lahkoto usedel na vozniški sedež in v tem položaju bi se iz Prage z lahkoto odpravil v Ljubljano.
Pogonska tehnika. Bencinska motorja 1.0 in 1.5 TSI sta po novem opremljena s 48-voltno blago hibridno tehnologijo, za izboljšano ekologijo dizelskih motorjev pa skrbi nov sistem vbrizgavanja AdBlue aditivov v dva zaporedno nameščena katalizatorja. Prvič bo Octavia na voljo tudi v priključno-hibridni različici, saj so uspeli združiti delovanje 1.4 TSI motorja z dodatnim elektromotorjem. Tako gnana Octavia bo razvila sistemsko moč 150 kW, elektromotor pa se bo napajal iz baterije s kapaciteto 13 kWh, kar naj bi omogočalo približno 55 kilometrov električnega dosega.