(Svetovna premiera) Tucson je globalni igralec z mislimi na Evropo

15. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Hkrati v svoji četrti generaciji prinaša tako oblikovno, kot tehnološko revolucijo.

Avtomobilski proizvajalci se ob predstavitvah novih generacij obstoječih modelov običajno vsaj nekoliko zgledujejo po predhodnikih in tako nam je ob pogledu na novinca običajno že takoj jasno kateri model pravzaprav gledamo. Pri Hyundaiju pa so ob predstavitvi novega Tucsona to prakso povsem opustili. Novinec je namreč prvi model korejske znamke, pri katerem so Korejci posegli uporabili nov nov oblikovalski jezik, poimenovan 'Sensuous Sportiness', čutna športnost.

Kot pojasnjujejo pri znamki je ideja novega dizajna v tem, da se oblikovalci zgledujejo po klasičnih metodah skiciranja, rezultat pa so številne geometrijske poteze in ostre linije, s katerimi je posejana celotna karoserija, pri čemer pa pa najbolj izstopajo sprednji žarometi. Ti so sestavljeni iz številnih trikotnikov, umeščenih v motorno masko. Ko je vozilo ugasnjeno teko celotna maska zavita v temo, ob vklopu luči pa maska navidezno zasveti in ustvari vtis, kakor da je sestavljena iz diamantov.

Kot kontrast zunanjosti pa je notranjost novinca precej bolj umirjena ali bolje rečeno prečiščena. Armaturna plošča je tako nizka in pregledna ter polna ravnih linij, pri čemer je sredinski del skupaj z grebenom med sedežema praktično enako širok, kot zaslon infozabavnega sistema z na dotik občutljivim zaslonom diagonale 10,25 palcev. Ta skrbi tudi za upravljanje navigacijskega sistema, avdio sistema in drugih stroritev, pa tudi klimatske naprave, zaradi česar je količina bližnjičnih stikal zmanjšan na minimum.

Marsikje po Sloveniji sneži: kje ga bo zapadlo največ

K sami prečiščenosti kokpita sicer pripomore tudi ročica ali bolje rečeno stikalo menjalnika. Ta namreč nima več mehanske povezave s samim menjalnikom, saj so pri Hyundaiju uvedli novost Shift by wire – sistem, ki ga recimo poznamo tudi v novem Golfu in Octavii. Posebnost menjalika je ta, da v primeru konstantne vožnje brez pritiska stopalke za plin sistem menjalnik odklopi od motorja, avtomobil pa bo do pritiska stopalke za plin ali zavoro vozil pri konstantni hitrosti zgolj na elektriko.

Instrumentna plošča po novem je po novem povsem digitalizirana, saj je fizične prikazovalnike zamenjal 10,25-palčen LED zaslon, LED tehnologija pa je bila uporabljena tudi za ambientalno osvetlitev. Potniki bodo tako lahko izbirali med 64 barvami osvetlitve in pa 10 stopnjami jakosti.

Digitalizacija pa se tukaj še ne konča. Tucson bo namreč po zaslugi posodobljenega ponujal popolno povezljivost z obema najbolj razširjenima platformama pametnih telefonov, poleg tega pa bo ponujal storitev 'last mile navigation', ki bo voznika vodila od parkirišča do končne destinacije – če le ta ne bo oddaljena več kot 200 metrov. Pika na i bo možnost povezljivosti z Applovim in Googlovim koledarjem, informacije o prostih parkirnih mestih v dejanskem času in pa seznam bencinskih servisov s podatkom o cenah goriva.

Največja rast v drugi vrsti

Dimenzijsko je novi Tucson večji od predhodnika, a ne preveč. V dolžino je tako pridobil le dodatna dva centimetra (in tako meri natanko 4,5 metra), hkrati pa je nekaj dodatnih milimetrov dobil tudi v širino, višino, 10 milimetrov večja pa je tudi medosna razdalja. Kljub temu so potniki dobili dodatnih 26 milimetrov prostora. Prostora v prtljažniku bo medtem med 546 in 620 litri, odvisno od tega, za kakšen pogonski sklop se bo kupec odločil.

Prav izbira motorjev pa je nova svetla točka Tucsona. Že na začetku bodo kupci namreč lahko izbirali med kar petimi različnimi opcijami: bencinskim motorjem, dizelskim motorjem, bencinskim in dizelskim blagim hibridom ter pravim priključnim hibridom, sestavljenim iz 1,6-ltrskega T-GDI motorja in pa elektromotorja s sistemsko močjo 265 'konjev' ali 195 kilovatov.

Zaloga asistenčnih in varnostnih sistemov bo ena izmed največjih v tem razredu. Tako bo recimo na voljo sredinski varnostni meh za sprednjo vrsto, sistem za nadzor prometa pred vozilom pa bo sposoben zaznavati tudi vozila, ki se bodo vključevala na avtocesto in po potrebi zavreti še preden bi prišlo do trčenja. Seveda pa bodo tu še sistemi za ohranjanje vozila na voznem pasu, aktivni radarski tempomat, ki bo po zaslugi navigacijske naprave sposoben prilagajati hitrost vozila glede na traso ceste.

Hyundai bo novega Tucsona na trgu ponudil ob koncu letošnjega leta, a le s klasičnimi motorji in blagimi hibridi. Priključni hibrid in pa izvedba N-Line bo medtem na voljo v začetku prihodnjega leta.