Koncept Ariya, predstavljen na avtomobilskem salonu Tokio 2019 je uzrl luč sveta v serijski podobi, z njim pa tudi nov logotip znamke Nissan.
Zgodovina nas uči, da je bil Nissan prvi avtomobilski proizvajalec, ki je trgu postregel s prvim dejansko uporabnim električnim avtomobilom, namenjenim širšim množicam. Pisalo se je leto 2010, ko je na ceste zapeljal Nissan Leaf, ki si je vse od tedaj zagotovil posebno mesto v svojem segmentu. A sedaj dobiva znotraj svoje družine družbo, za katero se zdi, da bi lahko še bolj ustrezala željam in potrebam sodobnih kupcev.
Nissan Ariya je električni avtomobil, ki ga je japonska znamka prvič predstavila že na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 2019. A če se je takrat zdelo, da gre le za koncept, ki bo do svoje serijske proizvodnje doživel še kopico sprememb, se to na koncu ni zgodilo, zaradi česar bo avtomobil, ko bo prihodnje leto zapeljal na cesto do kupcev prišel v praktično nespremenjeni podobi.
Sicer pa je Nissan v primerjavi z Leafom pri Ariyi pripravil precejšen napredek na vseh področjih. Želja je namreč bila ustvariti križanca, ki bo hkrati ponujal izdatno mero vozniškega užitka in zmogljivosti. Tudi zato so mu v najmočnejši izvedbi namenili par elektromotorjev s skupno močjo kar 290 kilovatov. Takšna izvedba bo recimo sposobna od 0 do 100 kilometrov na uro pospešiti v 5,1 sekundi – primerljivo z Nissanom 370Z. Hkrati bo opremljen z možnostjo vektoriranja (med osmi in med med kolesi nad posamezni osi) e-4ORCE, ki je bil prvič in doslej edinkrat uporabljen v GT-R-ju.
Brez diskriminacije voznikov
Kombinacij elektromotorjev in baterijskih sklopov bo v ponudbi pet: Ariya bo lahko opremljena z dvokolesnim pogonom (in enim motorjem) in štirikolesnim pogonom (ter dvema motorjema) in pa dvema baterijskima sklopoma kapacitete 63 oziroma 87 kilovatnih ur. Razpon moči se bo tako gibal od 160 kilovatov (manjša baterija in sprednji pogon) do 225 kilovatov (večja baterija in štirikolesni pogon). Kombinacija najmočnejših motorjev in baterije bo prinesla največjo avtonomijo 460 kilometrov.
Poleg zgoraj navedenih izvedenk pa bo na voljo še najmočnejša z oznako Performance, ki bo v kombinaciji z največjo baterijo namesto 225 ponujala kar 290 kilovatov moči. Prav ta je tista, s kator pri Nissanu ciljajo na najbolj dinamične voznike, ki pa bodo na račun dodatnih kilovatov ponujala nekaj manj avtonomije in sicer 400 kilometrov. Polnjenje baterij bo potekalo z močjo do 130 kilovatov na hitri polnilnici.
Dinamični vozniki pa niso edini, na katere ciljajo pri Nissanu, saj bo Ariya namenjena tudi posameznikom, ki bolj kot dinamiko v vožnji iščejo čim bolj enostavno možnost premagovanja dolgih razdalj. Pri tem jim bo najbolj v pomoč prišel sistem ProPilot2, ki bo omogočal 360-stopinjski pregled okolice vozila, povezan pa bo tudi s pametnim navigacijskim sistemom, ki bo omogočal samodejno prilagajanje hitrosti glede na promet (in morebitne zastoje) pred vozilom ter glede na samo konfiguracijo ceste.
A pamet avtomobila se tu še ne konča. Po zaslugi Amazonove asistentke Alexa bo namreč moč vozilo nadzorovati in upravljati kar na daljavo. Sem so vključeni možnost preverjanja stanja baterijskega sklopa, dnevnih kilometrov ter celo priprava seznama glasbe, ki jo želimo poslušati na poti. Hkrati bo omogočena obratna interakcija, kar pomeni, da bo kar z avtomobila mogoče upravljati pametno hišo in sisteme povezane vanjo.
Ariya je torej že tukaj, a ne še povsem. Nissan je namreč njen prihod predvidel šele v prihodnjem letu, kljub temu pa večjih sprememb ni več pričakovati. Kljub temu, da bomo nanjo še nekaj časa čakali, pa se že pojavljajo prva ugibanja glede cene. Ta bo pričakovano (le) nekoliko višja kot pri Leafu, v Združenih državah pa naj bi se pričele pri 40.000 dolarjih oziroma 35.000 evrih, kolikor bo stala izvedba z enim motorjem in 63 kilovatnih ur velikim baterijskim sklopom. Cena za izvedbo Performance bi na drugi strani že lahko dosegla 50.000 evrov ali več.
Hkrati z Ariyo pa so pri Nissanu predstavili nov logotip znamke. Tako kot prejšnji je tudi ta v samem središču zadržal napis 'Nissan', prvič v zgodovini znamke pa so prekinili krog, ki obdaja napis. Novi videz naj bi bil po besedah predstavnikov znamke nekoliko bolj futurističen, s čimer naj bi napovedali prihodnost znamke, ki bo v veliki meri električna.