21 let je minilo, kar je na reliju po Švedski zmagal Hari Rovanpera. Zdaj je uspeh ponovil njegov 21 letni sin Kale. In to je že njegova tretja zmaga – pri rosnih 21 letih.
Seznam favoritov je bil pred drugim letošnjim relijem, tokrat postavljenim bistveno bolj severno, blizu mesta Umea, kar dolg – po drugi strani pa bistveno krajši, saj po 18 letih na štartni listi ni bilo nobenega od velikih Sebastijanov. Ne Loeba (ki je zmagal v Monacu) ne Ogierja, ki je še vedno aktualni svetovni prvak (oba sta si med seboj razdelila 17 naslovov).
Oba bosta letos še nastopala, vendar le občasno. In še vedno ni čisto jasno, kdaj ju bomo lahko spet videli, še manj pa to, če bosta nastopila na istem reliju. No, pri Toyoti so se vseeno veselili – Rovanpera je torej zmagal, na tretje mesto pa se je uspet pririniti povratnik v prvo ligo (in k Toyoti), Esapekka Lappi. Morda bi bilo v igri še kaj več, toda v ekipi so mu zabičali, naj brani tretje mesto in prinese domov kar je le mogoče točk. Rečeno storjeno.
Petek je bil le za zagrevanje
Seveda pa ni bilo vse tako zelo enostavno, saj so na kaj več kot prgišče točk računali tudi drugi osmoljenci prvega relija, predvsem Hyundijevi fantje, pa tudi pri M-Sport Fordu so računali na visoko motivacijo po odličnem štartu. No, Razplet sicer poznate, toda v petek je bilo res težko uganiti, kdo se bo prerinil v ospredje, saj je vodil tudi Tanak, ki mu je potem ponagajal hibridni sistem (moral je ustaviti), pa potem Evans, ki je na vsak način želel popraviti vtis iz Monaca, celo Lappi.
No konec dneva je na prvem mestu vseeno pričakal Neuville, ki je želel na vsak način dokazati, da so z i20 N naredili v teh dneh od poraznega rezuktata v kneževini resen razvojni korak naprej. Še najbolj kislo je v petek gledal Breen, ki je obstal v snežni bankini, potem ko mu je začela na vetrobranskem steklu zmrzovati tekočina za spiranje.
Ampak v soboto se je potem povsem prvi prebudil mladi Rovanpera, ki je prevzel vodstvo in preko dneva mu ja lahko sledil le Valežan Evans. Do konca je bilo med obema voznikoma Toyote včasih le še dobro sekundo razlike, toda potem so Evansa spet izdali živci. Kot že večkrat v žaru borbe je prav na zadnjem zavoju posebne hitrostne preizkušnje, pred kamerami televizije napravil bizarno napako. Preveč odločno je zdrsel skozi zavoj, v katerega je prinesel preveč hitrosti in namesto, da bi se le naslonil na snežno bankino, jo je kar preskočil.
Nazaj ni mogel več, zato je poiskal vzporedno cesto in se vrnil do časovne kontrole. Ker ni sledil progi ga je ob tem čakala še kazen v obliki 10 sekundnega časovnega pribitka. Kljub temu je lahko v nedeljo nadaljeval kot drugi, ampak pritisk je bil očitno spet prehud in že na prvi preizkušnji je tako predelal prednji del svoje Toyote, da ni mogel več nadaljevati. Tako je Rovanpera dobrih 20 sekund prednosti varno izkoristil za osvojitev prvega mesta, čeravno mu je medtem še enkrat izpadel hibridni pogon.
Pri Toyoti zadvoljni, pri Hyundaiju delno, M-Sport na trdih tleh
Prvo in tretje mesto za Toyoto je gotovo uspeh, ki so si ga želeli. Ki so ga potrdili v vodstvom v razvrstitvi. Tudi pri Hyundaiju so lahko bistveno bolj zadovoljni s pokazanim, čeravno ne toliko z rezultati. No, drugo mesto je vendarle nekaj. Le peto mesto Greensmitha, odstop Formauxa zaradi tehnike in dva ponovna štarta Breena (ter zadnje mesto) pa so M-Sport Ford spet postavili na trd tla. Ker je naslednji reli na asfaltni podlagi, ki Pumi očitno oblj leži, optimizem vendarle ostaja.
V podporni kategoriji WRC2 je reli spet dobil Andreas Mikkelsen, ki pa se je moral kar nagarati, da je premagal svojega sonarodnjaka Ole Christiana Veibyja, ki je po vsakem vodstu napravil napako. Bolj zanimivo je dejstvo, da je Mikkelsen končal sedmi skupno. Premierno so dirko vozili tudi novi dirkalniki razreda Rally3 v prvenstvu JWRC, kjer je trenutno homologirana le Fordova Fiesta. Po tesnem boju je na koncu za slabe tri sekunde slavil Britanec Jon Armstrong pred Fincem Laurijem Joono.
Slaba dva meseca premora čaka zdaj posadke iz WRC cirkusa, potem pa se bodo spet zbrali pri naših sosedih v Zagrebu, kjer bo med 21. in 24 aprilom na sporedu tretji reli za SP. In kot je slišati, bo na njem spet nastopilo kar nekaj slovenskih posadk. Ampak o tem kaj več drugič.
Rezultati Švedski reli:
1. K Rovanperä/J Halttunen (FIN,Toyota GR Yaris) 2hr 10min 44.9sec
2. T Neuville/M Wydaeghe (BEL, Hyundai) i20 +22.0sec
3. E Lappi/J Ferm (FIN, Toyota GR Yaris) +30.6sec
4. T Katsuta/A Johnston (VBR, Toyota GR Yaris) +2min 19.4sec
5. G Greensmith/J Andersson (VBR, Ford Puma) +3min 20.4sec
6. O Solberg/E Edmondson (ŠVE, Hyundai) i20 +5min 39.4sec
Vrstni red po 2 relijih:
1. Rovanperä 46,
2. Neuville 32.
3. Loeb 27,
4. Greensmith 20,
5. Ogier 19,
6. Katsuta 18,
7. Breen 16,
8. Lappi 15,
9. Mikkelsen 12,
10. Solberg 8