Hrvaška prestolnica bo v kratkem spet gostila karavano svetovnega prvenstva v reliju. Letos organizatorjev ne bodo ovirali protikovidni ukrepi, kar pomeni precej več gneče ob hitrostnih preizkušnjah. In nekaj plačljivih dostopov.
Če si po nekem čudnem naključju tistega vikenda med 21. in 24. aprilom še niste rezervirali, potem to storite čim prej. V tistih dneh bo namreč v naši neposredni bližini potekala druga izvedba relija za svetovno prvenstvo s štartom in ciljem v Zagrebu pred Narodno in univerzitetno knjižnico. Avtomobilističen športni spektakel prvega razreda, ki ga vsekakor ne kaže izpustiti. Priložnosti videti dirko svetovnega prvenstva v kateri koli avto in moto disciplini tako blizu namreč zlepa ne boste dobili. Pri tem je že treba reči – če je bilo lani nadaljevanje in podaljšanje pogodbe še precej oddaljeno, so organizatorji z dobrim delom uspeli prepričati Svetovno avtomobilistično organizacijo, da jim je zaupala triletno pogodbo. Kar pomeni, da če ne bo večjih težav, bo reli v naši soseščini vsaj še dve dodatni leti.
Preberite še: Svetovno prvenstvo v reliju: zgodovina se po več kot dveh desetletjih ponavlja
Kdor si je uspel reli ogledati že lani, čeravno uradno ogled sploh ni bil dovoljen, si lahko približno predstavlja, kaj in kako. Večina od 20 hitrostnih preizkušenj je podobnih ali enakih, so pa organizatorji dodali dve novi, in sicer v okolici Trakoščana, ter eno daljšo, ki je precej oddaljena – Platak nad Reko. Vredno je opozoriti, da so s sprostitvijo protikovidnih ukrepov zdaj v prodaji tudi vstopnice za posamezna področja, predvsem za tako imenovane fan cone in servisno parkirišče, ki bo tako kot tudi lani na zunanjih prostorih Velesejma v Zagrebu (cene so 90 kun za dan). Za tiste, ki jih tehnika novih dirkalnikov zanima in bi radi vsaj za trenutek ugledali obraze zvezdnikov tega spektakla od blizu ter ujeli kak avtogram, je servisna cona seveda vredna ogleda. Še vedno pa je ogled kar nekaj hitrostnih preizkušenj brezplačen.
Spet bodo tudi Slovenci krojili usodo relija
Za natančen ogled poteka hitrostnih preizkušenj je seveda smiselno redno spremljati spletno stran relija (https://rally-croatia.com/en/), ravno tako tudi za nakup vstopnic. So pa organizatorji že objavili tudi natančno časovnico, ki vam jo ponujamo.
Tudi letos bo Rally Croatia potekal v znamenju slovenskih športnih funkcionarjev, ki so se v veliki meri odzvali povabilu hrvaškega organizatorja za strokovno športno pomoč pri izvedbi tako zahtevnega dogodka, kot je reli za SP. »Če nas je bilo lani okoli 113, nas bo letos še nekaj več. Mislim, da bo, če štejem vse funkcionarje, sodnike in druge, na tem reliju sodelovalo skoraj 130 slovenskih lastnikov funkcionarskih licenc različnih« pravi Dani Blažinčič, ki je tudi letos prevzel vlogo koordinatorja, hkrati pa dodaja, da bodo slovenski sodniki prevzeli približno tretjino dolžine prog na tem reliju.
Po drugi strani pa je letos na listi prijav najti le dve imeni oziroma bolje – dve posadki, ki bosta zastopali slovenske barve na tej dirki najvišjega razreda. Darko Peljhan bo z Matejem Čarom na štartu s Škoda Fabio Rally2, ravno tako kot Aljoša Novak, ki mu bo letos asistiral Uroš Ocvirk. Oba sta nastopila že lani, oba sta obljubila, da se vrneta.
»Avto sem testiral, to je že urejeno, zdaj čakamo samo še na začetek,« umirjeno, kot je v njegovi navadi, pove Darko Peljhan, veteran slovenskega dirkanja, ki reli pričakuje brez posebnega razburjenja. »Seveda so cilji podobni – priti cel do cilja, toda ker poznava avto, preizkušnje in okolico, bova zagotovo lahko kje hitrejša,« še doda Dare, ki bo imel verjetno tudi letos najštevilčnejšo falango navijačev ob progi. Jasno pa je, da je finančni zalogaj takšnega relija precejšen, zato tudi le dve posadki. Po drugi strani pa se je na reli prijavilo kar osem posadk iz Hrvaške. Med njimi tudi veteran Niko Pulič, ki je lani moral štart odpovedati, saj je obležal v bolnišnici na respiratorju.
Med najboljšimi bosta manjkala oba Seba
Na spektakularno nadaljevanje letošnje sezone, ki se je začelo z nepričakovano zmago povratnika Seba Loeba, zagotovo ne gre računati. Navsezadnje zato, ker se niti Loeb niti prvak Ogier, ki bosta nastopala le občasno, nista odločila sezone nadaljevati na zapleteni in zahrbtni asfaltni podlagi relija na Hrvaškem. Toda na listi prijav so vsi ostali najboljši, ki bodo štartali v kar 11 specialkah razreda Rally1 (nekdanji WRC). Zagotovo bo vodilni Rovanperä želel pokazati več kot lani, ko je že na začetku zletel s ceste. Mladi Finec v Toyoti Yaris tudi letos vodi v razvrstitvi in morebitna zmaga bi ga utrdila na mestu vodilnega, hkrati pa bi dokazal, da tudi na utrjeni podlagi zmore biti hiter.
Osebno pa se mi zdi, da bo tokrat želel več pokazati Neuville, trenutno tretjeuvrščeni, ki je znal biti vedno hiter na asfaltu – toda le pod pogojem, da so pri Hyundaiju naredili vsaj še korak naprej pri razvoju svojega dirkalnika, ki na asfaltu Monte Carla ni bil preveč prepričljiv. Če jim je to uspelo, potem bi lahko tudi Ott Tanak končno pokazal malce več samozavesti in odločnosti. Morda pa bo končno lahko povsem zasijala zvezda Craiga Breena v M-Sportovi Ford Pumi. Vsi vozniki Pume so namreč v Monte Carlu že dokazovali, da je ta dirkalnik prepričljiv na asfaltu, in zdaj bo čas, da to potrdijo. Pri čemer bi po lanskih časih lahko največ pričakoval prav od Adriena Formauxa, uganka pa bo Pierre-Louis Loubet, četrti voznik Pume.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj