Čeprav je bila Porschejeva ponudba 911 vedno polna takšnih in drugačnih zanimivih modelov, je ta najbolj poseben po zelo dolgem času - 911 Dakar je športnik za brezpotja.
Pri Porscheju so tokrat prekosili sami sebe. Novi 911 Dakar seveda ni presenečenje - že nekaj časa krožijo fotografije testnih mul. Ampak učinek navdušenja zaradi tega ni pokvarjen, testne mule pač niso bile oblečene v ikonične Rothmansove barve izvirnika z oznako 953 iz leta 1984. Da, 911 Dakar je avto z dobro merico nostalgije. 953 je bil sicer narejen za reli Paris-Dakar, ki ga je tudi osvojil, na njem pa so obenem testirali štirikolesni pogon za 959.
Gre torej za pet centimetrov višjo različico 911 s pogonom modela Carrera 4 GTS, ki jo je mogoče z vrtljivim stikalom na volanu dvigniti še za dodatne tri centimetre. To pomeni, da ima 911 Dakar pravzaprav primerljivo oddaljenost od tal v primerjavi z vozili SUV. Novi Dakar ma tudi dodatno vozno nastavitev za vožnjo po brezpotjih Off-road ter nastavitev Rally za hitro vožnjo po površinah s slabšim oprijemom, ki več moči pošilja na zadnji par koles. Serijske in posebej za 911 Dakar razvite Pirellijeve pnevmatike Scorpion (19 palcev spredaj in 20 zadaj) imajo devet milimetrov profila. Zaradi tega je najvišja hitrost omejena na 240 km/h.
V zadku je torej 3-litrski dvojno prisilno polnjeni šestvaljnik, ki zmore 480 'konjev' (353 kW) in 570 Nm največjega navora. Do 100 km/h pospeši v 3,4 sekunde, kar je glede na naravo pnevmatik le desetinko počasneje od modela GTS. Menjalnik je osemstopenjski PDK, Dakar pa ima tudi serijsko štirikolesno krmiljenje in aktivne nosilce motorja.
Pri Porscheju so se potrudili, da je Dakar le 7,3 kilograma težji od GTS. Zadnji spojler ni več električen, lahek pokrov prtljažnika spredaj, narejen iz karbonsko ojačane plastike, je iz modela GT3 (tisti z najbolj izostrenim očesom ga boste prepoznali), tanjše steklo in školjkasta sedeža spredaj, medtem ko zadnjih sedežev ni.
Za prave pustolovce Porsche ponuja strešni prtljažnik z nosilnostjo 42 kilogramov - za kanistre, lopate in drugo orodje za preživetje izven civiliziranih asfaltnih cest, na njem pa so nameščene še dodatne luči. Izbrati je mogoče tudi strešni šotor.
Za najbolj zagrete ljubitelje Porschejeve zapuščine je za 26 tisočakov tu še paket Rally Design z omenjeno prepoznavno barvno tematiko, vključno z belimi platišči - le napis Rothmans je zamenjal napis Roughroads. Smešno! Kupci si lahko izberejo “štartno” številko med 0 in 999 ter naročijo posebno uro iz titanovega karbida, ki pripada avtomobilu.
Preberite tudi: Pri Lamborghiniju bodo krstili novega superšportnika
Proizvodnjo so omejili na 2500 primerkov, s ceno pa se bo približal drugima posebnežema v ponudbi 911 - Turbo S in GT3 RS, torej okoli 250 tisočakov. Pred kratkim je zanimivo podobno idejo in Huracánom Sterrato predstavil Lamborghini.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj