Vpoklic stoletja: potencialno nevarnih kar 69 milijonov zračnih blazin Takata

9. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

V zadnjem valu bo vpoklicanih 3,3 milijona vozil, skupna številka pa naj bi na koncu nanesla na kar 69 milijonov avtomobilov.

V letu 2017 je brez dvoma za eno izmed večjih afer na področju avtomobilizma poskrbel japonski proizvajalec avtomobilskih varnostnih sistemov Takata. Naj spomnimo: po številnih primerih prometnih nesreč (prvi primeri so segajo že v leto 2013), v katerih je več oseb iz sprva nepojasnjenih razlogov izgubilo življenje, se je izkazalo, da je podjetje v zračne mehove vgrajevalo ohišja z amonijevim nitratom, snovjo v trdnem stanju, ki z intenzivno reakcijo poskrbi za napihovanje meha. Ta postopek sproži električni vžigalnik v trenutku trka. Sčasoma pa je omenjena snov (zaradi napake v proizvodnji) začela izgubljati svoje prvotne lastnosti, zaradi česar je v več primerih prišlo (ob sicer pravilnem proženju v primeru nesreče) do premočne kemične reakcije in posledično previsokega tlaka. To je povzročilo eksplozijo kovinskega ohišja, v katerem se je amonijev nitrat nahajal. Koščki kovine so nato prileteli v kabino, kar se je v več primerih izkazalo za usodno.

Po prvotnem vpoklicu znotraj tovarne, ki je zajemal kar 2,7 milijona vozil, je japonsko podjetje razglasilo stečaj, pričeli pa so deževati zahtevki za odškodnine s strani številnih avtomobilskih proizvajalcev, med drugim od Toyote, Honde, Nissana, Forda in Mazde. V tem času je bilo zabeleženih več kot 180 primerov napačnega delovanja zračne blazine, vsaj 20 oseb pa je pri tem izgubilo življenje.

Do konca lanskega leta je proizvajalec poskrbel za vpoklic 43,1 milijona vozil, pri 18,5 milijona le-teh pa je bila opravljena tudi zamenjava okvarjenega sistema. A očitno postaja, da z vpoklici še ni konec. Po poročanju časnika Detroit Free Press naj bi namreč prišlo do novega vpoklica dodatnih 3,3 milijona vozil proizvajalcev Audi, BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford, General Motors, Jaguar-Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Tesla in Toyota. Konkretno gre za vpoklic vozil, izdelanih v letih 2009, 2010 in 2013, ocenjuje pa se, da bi na koncu število vpoklicanih vozil lahko naraslo do 69 milijonov.

Jure Šujica
foto: Profimedia

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja