Smart, zdaj pod skupnim lastništvom Mercedesa in Geelyja, je objavil ime za svoj prvi model. Brez filozoriranja so ga poiemenovali kar: #1
Številka ena (s tako imenovanim hashtag znakom) se bo torej imenoval prvi model te nekoč Mercedesove zanmke, ki je od leta 2020 v skupni lasti Mercedes-Benza in kitajskega velikana Geely Motors. Mimogrede in da bo laže – pod njihovo lastništvo spadata tudi Volvo in Lynk/Co (pa tudi Lotus, Proton, Polestar). Znamka, ki je svoj prvi model, dvosed ForTwo pokazala trgu leta 1998 in je videla tudi ZDA, je bila za Mercedesa sicer vedno finančni izgubar. Po pisanju Automotive newsa naj bi jih Smart namreč letno stal okoli 700 miljonov evrov.
Geely bo prispeval tehniko
Zato ni čudno, da os se odločili za skupno lastništvo s Kitajci, ki bodo prevzeli tehnični del in izdelavo v mestu Xian, avtomobil pa bo seveda globalni izdelek. Joint Venture so poznavalci ocenili na okoli 800 milijonov evrov. #1 bo torej SUV, čeravno po zamaskiranih fotografijah deluje bolj kot križanec ali morda na celo petvratni kompaktni model na malce višjem podvozju. Kakorkoli – pri Geelyju so ga postavili na večnamensko platformo SEA, ki jo v drugih oblikah uporabljata tudi Volvo in Lynk (motor zadaj, pogon zadaj). Trenutno pa potekajo zadnja testiranja z delno maskiranimi modeli, tudi v polarnem krogu.
Krajši od modela ForFour
Novi Smart bo seveda električno gnan, saj je bila to tudi strateška usmeritev ob objavi skupnega podjetja. S slabimi 4,3 metra bo novi model tudi bistveno večji kot je ForFour (3,5 metra), ki še nastaja v Revozovi tovarni v Novem Mestu. Druga generacija je bila namreč sad skupnega projekta z Renaultom (tehnično torej soroden Twingu). Tovarno v Hambachu v Franciji so že prodali Britanskemu Infineonu, kjer so že objavili, da bo v njej nastajal robati terenec Grenadier.
Več tehničnih podrobnosti o #1 trenutno še ni znanih, le dokaj ugoden količnik zračnega upora, ki znaša 0,29. In pa to, da bodo model čisto zares predstavili enkrat v letu 2022 in izdelovali na Kitajskem. Tudi o cenovem pozicioniranje molčijo, bodo pa #1 postavili ob nok maloštevilčni premijski konkurenci, kto sta npr Mini in DS3 Crossback.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del