BMW serije 1 je postal ... manjši?

27. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Po novem le kot trivratna izvedba bo od predhodnika celo nekoliko krajši, a hkrati širši.

Premijske kombilimuzine se morda ne zdijo ravno najbolj prodajan avtomobilski segment, še posebno ob tem, da po dolžinskih centimetrih (njihovi) proizvajalci že ponujajo športne terence. A trg zanje kljub temu obstaja. To dokazuje še vedno zelo sveži Mercedes-Benz razreda A, to dokazuje tudi prihajajoči Audi 1 in ne nazadnje tudi (vsaj po imenu) najmlajši izmed trojice, BMW serije 1. Ta se namreč zdaj javnosti predstavlja v svoji tretji izdaji.

1,3 milijona kupcev je dobre štiri metre dolg BMW prepričal v zadnjih 15 letih od prihoda prve generacije na trg. Slabih 100.000 na leto torej, kar je za znamko BMW-jevega kova in ob precej široki modelni paleti precej solidna številka. Prihajajoča generacija bo imela zato precej zahtevno nalogo slediti obema prejšnjima, še posebno v Evropi, kjer je serija 1 naletela na najbolj pozitiven odziv kupcev. To pa bo dosegla z zgledovanjem po večjih bratih, ki smo jih že spoznali.

Zgled po večjih

Na sprednjem delu tako serija 1 nadaljuje trend večanja maske hladilnika. Nekdaj očitni ledvici sta zdaj med seboj ločeni le še s tanko črnino, ob tem pa se že nekoliko zajedata v zgornji del zajetnega odbijača, proti pokrovu motorja. Žarometi na drugi strani močno spominjajo na tiste iz modela Z4, obroba zadnjega dela zadnjih vrat pa je brez dvoma ustvarjena po zgledu tiste iz športnega terenca X2 – manjka le še prepoznaven BMW-jev logotip.

Nazadnje omenjena podrobnost sicer nekoliko na pogled povečuje kabino nove serije 1, a je avtomobil splošno gledano celo nekoliko krajši od predhodnika. S 4.319 milimetri dolžine je od predhodnika za pol centimetra krajši. Še več, medosna razdalja je zmanjšana za kar 20 milimetrov, je pa zato avtomobil pridobil 34 milimetrov prostora v širino ter višino. Zanimivo je torej, da je bilo potnikom na zadnji klopi v dolžino kljub temu namenjenih dodatnih 33 milimetrov, poleg tega pa še med 13 in 19 v višino – odvisno od tega, ali bo avtomobil opremljen s sončno streho ali ne.

No, dodatne milimetre v kabini naj bi pri BMW-ju pridobili z novim podvozjem in pogonom. Ta bo znova speljan na sprednji, po naročilu v izvedbah 120d xDrive in M135 xDrive pa tudi na zadnjega. Prenos moči bo sicer po zaslugi tehnologije ARB veliko bolj neposreden in učinkovit, za pogon pa bodo skrbeli trije dizli ter dva bencinska motorja, vsi zasnove s tremi oziroma štirimi valji. Njihova moč se bo gibala na razponu med 116 (85 kilovati) in 225 'konji' (306 'konji'), na kolesa pa se bo prenašala prek enega izmed treh menjalnikov.

Varnostna oprema bo obsegala vse najnovejše tehnologije, pri čemer pa točen seznam tega, kaj bo serijsko na voljo in kaj za doplačilo, še čakamo. Med slednje bosta verjetno spadala možnost samodejnega parkiranja in nadomestilo avtomobilskega ključa s pametnim telefonom, pri čemer bo posredovala tehnologija NFC.

 

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj