Takšen je največji in najmočnejši BMW M

5. 6. 2019 | Jure Šujica
Deli

Na voljo bo tako v kupejevski kakor tudi brezstrešni izvedbi. Poleg tega pa so pri BMW-ju pripravili še eno poslastico.

BMW serije 8 že v osnovi velja za precej udoben, pa tudi precej hiter avtomobil, kar smo pred kratkim na testu izvedbe M850i lahko preverili tudi sami. Krepko prek 500 ‘konjev’ se pač mora nekje poznati. Ne glede na to pa so pri BMW-ju turbinsko podprti 4,4-litrski osemvaljnik še nekoliko 'privili' in iz njega stisnili še nekaj več moči: 600 'konjev' oziroma 441 kilovatov, če smo natančni. Hkrati so se ob tem poslovili številki »5«, »0« ter črka »i« in tako bo na pokrovu prtljažnika zdaj pisalo le še M8.

Jasno, pri BMW-ju se niso poglobili le v motor, temveč so na največjem športniku družine, ki bo na voljo tako s trdo kakor pomično platneno streho, postorili še marsikaj drugega. Pri tem so si pomagali na številnih dirkališčih po Evropi – jasno tudi v 'Zelenem peklu', k temu pa so dodali še izkušnje, ki jih je lani pridelal dirkaški oddelek znamke na vztrajnostnih dirkah z dirkalnikom M8 GTE.

Prilagodljive tudi zavore

Česa so se torej vse lotili pri BMW-ju? Poleg predelave motorja je bilo največjih sprememb deležno podvozje z zavornim sistemom. Ta namreč omogoča kar dvostopenjsko zaviranje s programoma Comfort in Sport, pri čemer v primeru slednjega zavorna stopalka veliko bolj odzivna in hkrati trša. Poleg tega so nekoliko prilagodili vzmetenje, ob tem pa poskrbeli za blaženje, ki bolj kot udobju sledi zmogljivostim avtomobila. In če se še nekoliko vrnemo k motorju: ta bo v M8 postavljen v zavetje trših nosilcev, svojo moč pa bo prek osemstopenjskega menjalnika prenašal na vsa štiri kolesa oziroma zgolj na zadnji par, odvisno od želje in volje voznika – tak sistem sicer poznamo že iz modela M5.

Seveda pa M8 ne bi bil pravi 'M', če se od bolj običajnih sorojencev ne bi razlikoval tudi navzven. A razlike so vseeno precej diskretne. Pri BMW-ju so se tako odločili 'le' za popolno odstranitev vsakršnega kroma, slednjega pa so nadomestili črni dodatki, ki jih za doplačilo s paketom M Carbon nadomestijo elementi iz ogljikovih vlaken. Sicer pa so tukaj še nova kovana in dvobarvna 20-palčna platišča ter nov odtenek tako imenovane Marina modre barve.

Omenili smo že, da bo BMW novinca ponudil v različici s trdo in mehko streho, ne pa tudi tega, da bosta obe izvedbi na voljo v še močnejši izvedbi Competition. Ta bo prinesla dodatnih 19 kilovatov oziroma 25 'konjev' moči, precej večji pa bo prirastek pri najvišji hitrosti. Medtem ko bo pri običajnem M8 znašala elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro, bo v tem primeru postavljena na precej bolj impresivnih 305 kilometrov na uro. Ob tem bo izvedba kupe do prve stotice potrebovala le 3,3 sekunde. Cena? Počakajmo še na fizično predstavitev avtomobila – ta se bo uradno zgodila med 25. in 27.  junijem letos.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja