Trgovci so zaradi zmanjšane dobave novih vozil že prisiljeni v iskanje novih rešitev za ohranitev dejavnosti.
Evropski avtomobilski trg je lansko leto doživel enega najhujših udarcev v zadnjih letih zaradi epidemije koronavirusa in posledične zaustavitve proizvodnje novih vozil je bilo namreč v celotnem obdobju prodanih več milijonov vozil manj kot v letih pred tem. Še več, prodaja je celo padla na raven blizu tiste v času gospodarske krize pred dobrim desetletjem. In situacija tudi letos ni prav nič boljša, še posebej upoštevajoč zadnja dva meseca.
Že zadnjih nekaj mesecev se namreč avtomobilska industrija sooča z velikimi težavami pri dobavi polprevodnikov, ključnih elementov pri proizvodnji novih avtomobilov, zaradi česar številna podjetja začasno zaustavljajo proizvodnjo in zapirajo tovarne. In izboljšanja očitno še ni opaziti. Situacija naj bi se po mnenju generalnih direktorjev Volkswagna, BMW-ja in Daimlerja zavlekla v začetek prihodnjega leta.
Prodaja novih avtomobilov je tako zaradi proizvodnih težav v prvih osmih mesecih letošnjega leta le 13 odstotkov boljša kot v enakem obdobju, lani, pri čemer je po obetavnem juliju, ko je presegla mejo milijon prodanih vozil znova močno upadla. Prodaja v mesecu juliju je bila tako za 18, v avgustu pa kar za 24 odstotkov slabša kot v enakem obdobju lani. Prodanih je bilo namreč le kakih 750.000 novih vozil (leta 2019 1,1 milijona).
Leta 2019 se je prodaja novih vozil na mesečni ravni spustila pod mejo 1,2 milijona le dvakrat (rekorden je bil marec s skoraj 1,8 milijona prodanih vozil). Letos je bila ta meja presežena le dvakrat, najslabša pa je bila prodaja prav v avgustu.
Po poročanju Bloomberga se sicer avtomobilski proizvajalci še ne soočajo z nikakršnimi težavami, deloma tudi zato, ker pozornost usmerjajo v proizvodnjo najbolj dobičkonosnih modelov, kar posledično pomeni, da so za nekatere modele čakalne dobe precej daljše kot za druge, hkrati pa se nekateri trgi soočajo z omejeno dobavo vozil.
Pomagajo si med seboj
S težavami se tako recimo že soočajo tudi trgovci in zastopniki znamk v Sloveniji. Medtem ko se slednji borijo za čim večje količine vozil, ki bi jih lahko zagotovili slovenskim kupcem, se trgovci na drugi strani že soočajo z ukinitvijo dobave novih vozil, kar naj bi trajalo vsaj do konca letošnjega leta. Njihova prodaja je zato odvisna od obstoječih zalog, ki so po večini zelo okrnjene ter od vozil v prihodu, ki pa so prav tako večinoma razprodana. Številni trgovci tako težave rešujejo s prodajo in uvozom rabljenih avtomobilov, tudi količina le-teh pa je posledično že precej opustošena.
Po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije in Sekcije za motorna vozila, ki deluje v njenem sklopu je bilo sicer v letošnjem letu oziroma do konca avgusta prodanih 38.971 novih vozil, kar zgolj 192 več, kot v enakem obdobju lani. Je bil pa zato avgust, tako kot drugod v EU precej slabši. Prodanih je bilo namreč le 3.529 novih avtomobilov, kar je 826 vozil ali 19 odstotkov manj kot avgusta lani. Ob tem je sicer potrebno izpostaviti, da je bil mesec julij še precej slabši, saj je bil padec prodaje tedaj kar 31-odstoten.
Preberite še:
- Polprevodniška kriza ustavlja industrijo
- Polprevodniška kriza: Kitajska s kaznimi v bran avtomobilskih proizvajalcev
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj