Ta Honda praznuje abrahama!

13. 7. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Ob 50. obletnici prvega Civica na cesti, bodo pri Hondi pokazali še kultni in najmočnejši model Type R - kot rojstnodnevno darilo!

 Skoraj težko je verjeti, da lahko avtomobilsko ime doživi kar 11 reinkarnacij. To je uspelo le redkim, najbolj globalno prepoznavnim ikonam avtomobilske industrije. Ime Civic je zagotovo eno od teh, saj je prvi model luč sveta ugledal že julija leta 1972, od takrat pa so Japonci prodali kar 27,5 milijonov Civicov, ki se vozijo v 170 državah po svetu. Impresivno …

Zdaj je na cesti že 11. generacija tega modela, ki so jo pred časom pokazali v ZDA, do našega trga pa bo šele prišla (konec tega ali v začetku naslednjega leta). Vseskozi pa je bil Civic sinonim modernega, prostornega, hkrati pa vozno zabavnega kompaktnega avtomobila. Z ustrezno živahnimi in dodelanimi motorji.

Nosilec tehničnega razvoja

Kup tehničnih posebnosti in inovacij je skozi zgodovino vpeljal prav Civic – bil je eden prvih Hondinih modelov na EU trgu, eden prvih, ki je upošteval ravno uvedene emisijske standarde. V tretji generaciji je Civic dobil tudi dvojno odmično gred (DOHC) v 1,6 litrskem motorju, v četrti je uvedel VTEC sistem (časovni nadzor delovanja ventilov) za več moči in ekonomije, takrat pa se je pojavila tudi športna verzija Type R. Že v sedmi generaciji je vpeljal hibridno tehnologijo, v osmi pa sistem Magic Seat (dvig sedalnega dela zadnje klopi), rezervoar pod prednjimi sedeži in seveda prepoznavno futuristično obliko.

In v deveti generaciji z motorjem 1.6 DTEC postavil rekordno nizko porabo (tudi v Guinessovi knjigi rekordov), v deseti pa zaokrožen nabor naprednih varnostnih asistenčnih sistemov pod imenom Honda Sensing.     

Type R že kmalu!

Pri Honci bodo petdesetletnico tega svetovnega modela obeležili na prav poseben način – že sredi meseca (21.7.) bodo namreč dokončno razkrili tudi najbolj športno verzijo Civica 11. generacije, ki se bo tradicionalno imenovala Type R. Kot vse kaže, bo to tudi zadnji R s termičnim motorjem. O podrobnostih so seveda še skopi (pokazali so le delno zakrito fotografijo maske), jasno pa je, da se bo nov model nanašal na že tako vrhunsko tehniko desete generacije (dvolitrski turbo motor, 320 KM, ročni menjalnik, zapora diferenciala) in zadržal pogon na prednji kolesni par. 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja