V sedmem poskusu je znamki le uspelo pravilno napovedati začetek proizvodnje enega najkontroverznejših avtomobilov zadnjih let. Še vedno pa se poraja vprašanje, ali bo Cybertruck zapeljal tudi po evropskih cestah.
Tesla je končno začela proizvodnjo Cybertrucka in prvih 10 so že dostavili kupcem. Na posebnem dogodku, za katerega so pred 14 dnevi preklicali nekaj povabil, so razkrili podrobnosti, na papirju obljubljajo veliko. Eno veliko vprašanje še vedno ostaja - bo Cybertruck na voljo tudi v Evropi? Za naše ceste bi bilo treba avtomobil precej prilagoditi, da bi zadovoljil evropskim varnostnim standardom.
Tesla preklicuje povabila na Cybertruckov dogodek. To pa je razlog ...
Tri izvedenke
Cybertruck bo na voljo v treh izvedenkah. Najcenejša bo na voljo šele 2025 - ta bo imela le zadnji pogon, njena začetna cena pa slabih 66.000 evrov. Njegova najnižja cena bo za dobrih 19 tisočakov višja, kot so najprej obljubljali. Na voljo bo še izvedenka s štirikolesnim pogonom, vrh ponudbe pa bo predstavljal Cyberbeast, zanj bo treba odšteti najmanj 91.700 evrov (cene za ameriški trg). Kaj vse ponuja Teslin avtomobil, ki je po njihovih besedah bolj uporaben kot tovornjak in hitrejši od športnega avtomobila?
Osnovni Cybertruck bo imel le zadnji pogon, njegov doseg pa bo po ocenah Tesle znašal okoli 400 kilometrov. Do stotice bo potreboval 6,5 sekunde in vlekel bo lahko 3.500 kilogramov tovora. Trije elektromotorji v Cyberbeastu bodo poganjali vsa štiri kolesa in zmogli 845 konjskih moči (630 kW). Do stotih kilometrov na uro bo z mesta pospešil v 2,7 sekunde. 3.103 kilograme težak poltovornjak bo lahko vlekel 4.990 kilogramov tovora, nosilnost kesona pa je 1.134 kilogramov. Znamka njegov doseg ocenjuje na 547 kilometrov.
Nič barve
Karoserija avtomobila je iz "superzlitine" - nerjavečega jekla, ki kljub temu da ni pobarvano oziroma polakirano, čez čas ne bo zarjavelo. Tako so se izognili tudi barvnim okruškom, poleg vsega pa je Cybertruck tudi odporen proti strelam. Musk trdi, da je Cybertrucka skoraj nemogoče prevrniti, saj je njegovo težišče izjemno nizko, njegova torzijska togost pa boljša kot pri McLarnu P1.
Cybertruck ima prilagodljivo zračno vzmetenje s 305 milimetri hoda, od tal pa je njegovo ravno dno dvignjeno za 432 milimetrov. Ima tudi štirikolesno krmiljenje, kar mu omogoča, da je njegov obračalni krog manjši od tistega pri Tesli Model S. Cybertruck je dolg 5,68 metra in visok 1,79 metra. Keson je dolg 1,83 in širok 1,22 metra. Pohvalili so se tudi, da ima 1.897 litrov prtljažnega prostora, ki ga je mogoče zakleniti.
Preberite še: To je novi Dacia Duster, ki bo na ceste zapeljal prihodnje leto! Kaj pa cena?
BONUS VIDEO: Prisluhnite najbolj zanimivim izkušnjam dveh izvrstnih slovenskih dirkačev!