Tesla Model S ponovno udeležen v prometno nesrečo med avtonomno vožnjo

Tokrat je avtomobil zapeljal na pas, rezerviran za gasilska vozila in trčil v zadnji del enega izmed njih.

Tesla Model S ponovno udeležen v prometno nesrečo med avtonomno vožnjo (foto: Tesla) Tesla
24. 1. 2018

Tesla je eden izmed avtomobilskih proizvajalcev, ki je med prvimi pričel z razvojem avtonomnih tehnologij v avtomobilih. Tovrstne tehnologije sicer še niso razvili v celoti, vseeno pa že ponuja sistem Autopilot, ki do neke mere prevzame nadzor nad vozilom. A kot se je izkazalo v ponedeljek, ko je bilo eno izmed tovrstnih vozil ponovno udeleženo v prometni nesreči, sistem še vedno ni sposoben v celoti prevzeti (100-odstotno varnega) nadzora nad avtomobilom.

O novi nesreči Teslovega avtomobila poročajo iz mesta Culver v zvezni državi Kalifornija, kjer je bil prometni nesreči udeležen avtomobil, za katerega sumijo, da je bil v času trka nastavljen za vožnjo v avtonomnem načinu. Ta naj bi bil sposoben prevzeti obsežen del voznikovih nalog in posledično slednjemu omogočiti, da za dlje časa izpusti volan oziroma prepusti vožnjo avtomobilu samemu.

Kljub avtopilotu bi moral biti voznik še vedno priseben

Do nesreče je prišlo, ko je vozilo zavilo na pas, rezerviran za intervencijska vozila in pri hitrosti 105 kilometrov na uro trčilo v zadnji del gasilskega vozila. Primer že preiskuje Nacionalni urad za varnost v prometu (NTSB), ki je septembra tudi poročal o omejitvah omenjenega sistema. Te naj bi igrale ključno vlogo v prometni nesreči maja 2016, v kateri je življenje izgubil 40-letni voznik. Tudi v tem primeru je bil v nesreči udeležen Teslov Model S, ki se je tako kot v ponedeljkovi nesreči zaletel v zadnji del vozila.

Avtomobilski proizvajalec ponedeljkove nesreče ne želi komentirati. Je pa zato že septembra dejal, da kljub omenjeni nesreči v maju 2016 sistem za avtonomno vožnjo pripomore k večji varnosti v prometu, vseeno pa ga ne gre jemati kot sistem, ki bo deloval ves čas in v vsaki situaciji. NTSB se je takrat odzval z izjavo, da mora Tesla poskrbeti za sistem, ki bi preprečeval padec voznikove pozornosti in tako zagotovil voznikovo prisebnost v ključnih trenutkih.

Jure Šujica
foto: Tesla