Teslina globalna prodaja avtomobilov je padla že drugo četrtletje zapored, kar je znak, da bo treba posodobiti ponudbo modelov.
Izvršni direktor Tesle Elon Musk je nedavno dosegel veliko zmago, ko je njegov paket plačil v vrednosti 56 milijard dolarjev že drugič dobil zeleno luč delničarjev, vendar so rezultati poslovanja podjetja, ki ga vodi, precej zaskrbljujoči.
Iz Tesle so sporočili, da so se njihove dostave avtomobilov v zadnjem četrtletju zmanjšale za 5 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Podobno klavrna zgodba je bila v prvem četrtletju, ko je Tesla zabeležila 8,5-odstotni padec prodaje vozil v primerjavi z letom prej. Resda padec v drugem četrtletju ni bil tako apokaliptičen, kot so nekateri napovedovali, in Tesla ima še vedno približno polovico ameriškega trga električnih vozil.
Toda v času, ko prodaja električnih avtomobilov nekaterih znamk opazno raste, to ni dobra novica. Po letih izjemne rasti prodaje ni mogoče zanikati, da je proizvajalec avtomobilov, pred resnimi ovirami. Strokovnjaki menijo, da je to v veliki meri posledica zastarele ponudbe modelov in povečane konkurence, zlasti na Kitajskem. Tesla se namreč ne more v nedogled zanašati na uspeh zgolj dveh vozil, limuzine Model 3 in križanca Model Y.
Z drugimi besedami, Tesla mora začeti delovati bolj kot običajno avtomobilsko podjetje, če želi še naprej rasti. To pomeni pogostejšo ponudbo novih modelov in bistvenih posodobitev. Glede na Muskovo obsedenost z umetno inteligenco, robotiko in samovozečimi taksiji – in njegovo nepripravljenost, da bi delil podroben načrt izdelkov za Teslo – se zdi, da to ni v načrtu.
V prvi polovici leta 2024 je Tesla po vsem svetu dobavila približno 830.000 vozil, kar je 6,5 % manj kot v enakem obdobju lani. Da bo leto končala na ravni lanskih 1,8 milijona prodaje, bo treba v drugi polovici leta 2024 dobaviti skoraj milijon avtomobilov, kar ni majhen podvig. Po predhodnih ocenah Cox Automotive je Teslina prodaja v ZDA v drugem četrtletju znašala okoli 148.000 enot, kar je 15 % manj kot v enakem četrtletju lani.
Strokovnjaki za avtomobilske trge menijo, da Tesla potrebuje več kot le hitro znižanje cen ali velikodušne obrestne mere financiranja. Podjetje se je v preteklosti pri prodaji avtomobilov zanašalo na trženje od ust do ust in Muskov megafon. Zdaj, ko poskuša pridobiti več običajnih kupcev, bi lahko pomagalo oglaševanje, ki se osredotoča na izkušnjo lastništva Tesle ali superiornost omrežja Supercharger. Tesla se že bolj ukvarja s spletnim oglaševanjem kot kdaj koli prej, vendar ne prikazuje televizijskih oglasov, kot to počnejo na primer drugi proizvajalci avtomobilov.
Tesla sicer že leta oglašuje načrte za cenejši model, ki bi lahko povečal privlačnost znamke. Novinec bi bil sodeč po Teslinem nedavno objavljenem načrtu za pospeševanje lansiranja novih modelov, vključno s cenovno dostopnejšimi vozili, kmalu pripravljen za proizvodnjo.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj