Neslavna bilanca Teslinih samovozečih taksijev: v petih mesecih so povzročili 7 nesreč

1. 12. 2025 | Matjaž Gregorič
Neslavna bilanca Teslinih samovozečih taksijev: v petih mesecih so povzročili 7 nesreč (foto: Youtube)
Youtube

Storitev, ki so jo v Teksasu predstavili s predelanimi Modeli Y pod drobnogledom, druga ameriška mesta so prepovedala izdajo licenc.

Avtonomni, samovozeči taksiji so v ZDA zdaj že ustaljena realnost, na trgu je že kar nekaj ponudnikov in med njimi tudi Tesla z različnimi operaterji, vključno s Teslo. Vendar pa je začetni projekt robotaxija, ki ga je Teslin izvršni direktor Elon Musk pospremil z visokoletečimi besedami, zdaj deležen številnih kritik na račun varnosti.

Neslavna bilanca Teslinih samovozečih taksijev: v petih mesecih so povzročili 7 nesreč
Profimedia

Razlog so številne nesreče, v katere so bili vpleteni Teslini samovozeči taksiji, ki so jih poskusno uvedli v Austinu v Teksasu. In kljub temu, da je v vsakem robotaxiju človeški nadzornik, se je storitev zaradi nesreč znašla v vrtincu kaosa. Sedem nesreč v samo nekaj mesecih, je podatek, ki je v popolnem nasprotju idilične podobi tihih, učinkovitih in nezmotljivih avtonomnih taksijev, za katere so pri Tesli pričakovali hiter razcvet.

Neslavna bilanca Teslinih samovozečih taksijev: v petih mesecih so povzročili 7 nesreč
Tesla

Storitev vožnje s samovozečim taksijem  ni brezplačna in vselej je v avtomobilu prisoten nadzornik iz Tesle, ki je zadolžen za posredovanje, če je to potrebno. Ta protokol so pri Tesli poostrili še s premestitvijo nadzornika s sovoznikovega na voznikov sedež, s čimer bi še dodatno zmanjšali tveganja. Toda kljub temu se je število nesreč še povečalo in na spletu se je pred kratkim pojavil videoposnetek  s prikazom enega od nadzornikov, ki med vožnjo drema.

Srečni par že drugič zadel milijonski dobitek na loteriji

Zadnji trije incidenti so se zgodili septembra, novice pa so bile skope, saj jih pri Tesli zelo skrbno nadzoruje tovrstne novice – je dinamika precej razkrivajoča. V enem primeru je robotaxi trčil v vzvratno vozeči avtomobil, v drugem v kolesarja, na srečo brez poškodb, medtem ko je v tretjem incidentu Model Y trčil v žival.

Neslavna bilanca Teslinih samovozečih taksijev: v petih mesecih so povzročili 7 nesreč
Tesla

Nezmožnost sistema, da zazna takšne običajne ovire, vzbuja kar nekaj skrbi. Senzorji v sodobnih električnih avtomobilih so zasnovani tako, da natančno zaznajo pešce, kolesarje in vozila, ki manevrirajo, vendar tukaj programska oprema ni pravilno interpretirala prizora ali pa nadzornik ni pravočasno posredoval. V obeh primerih je to znak, da platforma še ni pripravljena na spopadanje z nepredvidljivostjo ameriških mest.

Neslavna bilanca Teslinih samovozečih taksijev: v petih mesecih so povzročili 7 nesreč
Tesla

Samovozeči taksji so od junija do sredine novembra prevozili približno 483.000 km in sedem nesreč v tako kratkem času je veliko in  stopnja nesreč Teslinih robotaxsijev je trenutno približno dvakrat višja kot pri drugih primerljivih ponudnikih storitve. Nesreče v Austinu kažejo, da je varnost še vedno nekje v oblakih in mnoga ameriška mesta, za razliko od teksaške prestolnice, ne nameravajo odobriti nobenih poskusov, dokler se tveganje za nesreče drastično ne zmanjša.