V kategoriji 17-palčnih pnevmatik sta najnižjo oceno prejela kar dva modela zimskih gum.
Letošnje poletje se očitno poslavlja precej počasi, kar pa, še posebej z ozirom na to, da se je že začel oktober, ne pomeni, da se stvari ne morejo hitro premakniti in bo zima hitro pred vrati. In ob dejstvu, da nas do 15. novembra, dneva ko je (razen izjemoma) potrebno na avtomobile namestiti zimske gume, bo počasi potrebno začeti razmišljati o nakupu novega kompleta. Razen seveda, če tiste, ki jih hranite doma ali v namenskih skladiščih, še imajo nekaj 'mesa', nekaj profila – zakon zahteva vsaj tri milimetre.
Evropski avtomobilski klubi in organizacije, med katerimi je tudi slovenski AMZS, so zato tudi tokrat pripravili primerjalni preizkus najnovejših pnevmatik. Za preizkus so vzeli kar 34 različnih pnevmatik dveh dimenzij, preseka 15 in 17 palcev. Pnevmatike dimenzij 195/65 R15 so namreč v jesenskem oziroma zimskem času trendu povečevanja platišč navkljub še vedno najbolj razširjene med lastniki kombilimuzin. Pnevmatike dimenzij 225/50 R17 so na drugi strani razširjene tako v segmentu limuzin srednjega razreda, kot tudi med križanci.
V prvi izmed obeh kategorij so bili rezultati precej izenačeni, v povprečju pa hkrati najboljši doslej. Medtem ko so štiri pnevmatike prejele oceno zelo priporočljivo (tudi letos nobena pnevmatika ni prejela ocene Zelo dobro oziroma petih zvezdic), je namreč le ena dobila oceno Pomanjkljivo – priporočljivo z omejitvami oziroma dve zvezdici.
Najnižjo oceno si je tako prislužila pnevmatika Kumho Wintercraft WP51, ki se je najslabše izkazala na suhi cesti zaradi česar je ocena 3,6 na tem področju hkrati pomenila tudi končno oceno. Le nekoliko bolje se je odnesla na mokri cesti (dobila je oceno tri). Sneg in led ji večjih preglavic nista povzročala.
Na vrh lestvice so se na drugi strani povzpele pnevmatike Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 in pa Vredestein Wintrac. Pri nobeni izmed pnevmatik namreč preizkuševalci niso ugotovili večjih pomanjkljivosti, vse štiri pa so med seboj zelo primerljive, saj sta prvi dve dobili oceno 2,2, drugi pa 2,3. Ločijo jih tako šele manjše in večje razlike v posameznih kategorijah, predvsem pri obnašanju na mokri oziroma suhi cesti.
Nekoliko slabša pa je slika v razredu dva palca večjih zimskih gum. Tam so se namreč na vrh uvrstile zgolj tri različne pnevmatike, po drugi strani pa sta kar dve različni pnevmatiki – obe kitajskega porekla – dobili najnižjo oceno 'ni priporočljivo': Goodride Z-507 Super Snow in Linglong Green-Max Winter UHP.
Omenjeni pnevmatiki sta imeli namreč precejšnje težave že na suhi cesti; medtem ko je Goodridovi težave povzročal sneg (ocena 5,5), pa je imela Liglongova guma največ težav na mokri cesti. In čeprav je bila druga od obeh pnevmatik na snegu primerljiva z drugo najbolje uvrščeno, Michelin Alpin 6, sta obe kitajski gumi prejeli skupno oceno 5,5 ter tako osvojili zadnje mesto.
Na vrh lestvice sta se medtem poleg Michelinove uvrstili še gumi Dunlop Winter Sport 5 ter Goodyear Ultragrip Performance+. Michelinova in Dunlopova guma sta sicer dobili enako oceno 2,3, zasluga za to pa gre odlični oceni (1,5) Dunlopove gume za obnašanje v snegu in enaki oceni Michelinove gume za obrabo. Rezultati namreč kažejo na to, da omenjena pnevmatika lahko v življenjski dobi prevozi skoraj 40.000 kilometrov. V omenjeni velikosti so sicer preizkusili 18 različnih zimskih gum.