Test: Zimske gume 2022 - tu so najslabše in najboljše (slavila tudi domača Sava)

30. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli

Med 33 preizkušenimi pnevmatikami osem z oceno 'zelo priporočljivo', pa tudi dve z najnižjo oceno 'ni priporočljivo.

Letošnja zima naj bi bila po mnenju strokovnjakov ena bolj spremenljivih in pravzaprav je težko napovedati, kakšno vreme nas čaka. Ali bo veliko snega ali pa bo zaradi (ta čas) visokih temperatur večino padavin pravzaprav predstavljal dež. Vendar moramo biti vozniki ne glede na to, kaj nas čaka, vselej, kolikor se le da, pripravljeni na vse kar nas lahko doleti. In eden izmed prvih pogojev za to je, da imamo kakovostne pnevmatike.

15. november, dan, ko moramo imeti na vozilih nameščeno zimsko opremo (če do snega pride pred tem datumom, mora biti ta na ali v vozilu nameščena že prej), je oddaljen natanko mesec in pol, zato je počasi že nastopil čas, ko je treba razmišljati o tem, katere pnevmatike natakniti na svoj avtomobil. In kot kažejo zadnji testi evropskih avtomobilskih klubov, vse nove pnevmatike še zdaleč niso primerne, ali pa vsaj priporočljive za uporabo.

Tudi letos so testirali dve dimenziji pnevmatik, 185/65 R15 v hitrostnem razredu T in 215/60 R16 v hitrostnem razredu H. Blaž Poženel iz AMZS opredeljuje izbiro dveh dimenzij z dejstvom, da so prve primerne za vozila segmenta B (kot je Volkswagen Polo), druge za križance, kot je Škoda Karoq. Gre namreč za dva avtomobila, dva segmenta, ki jih na naših cestah videvamo najpogosteje. Pri tem so preizkusili 16 različnih pnevmatik prvih dimenzij in 17 drugih, večjih.

Prav med manjšimi pnevmatikami sta se znašli dve, ki ju avtomobilski klubi odsvetujejo. Gre za pnevmatiki manj uveljavljenih proizvajalcev in sicer Imperial Snowdragon HP ter Wanli SW611, ki sta daleč najnižjo oceno prejeli za obnašanje na mokri cesti (5,2 in 5,0), ne ravno najboljši pa niso bili niti rezultati na snegu. Po drugi strani sta se obe pnevmatiki sicer izkazali na ledu (kjer je Sw611 dosegla najboljši rezultat med vsemi) in pri obrabi (kjer je slavila Snowdragon).

Oceno 'zelo priporočljivo' so dosegle štiri pnevmatike, gre pa za pnevmatike proizvajalcev, ki so že desetletja usidrana v sam vrh. Ob tem so pnevmatike Continental Wintercontact TS 870, Goodyear UltraGrip 9+ in Semperit Speed-Grip 5 dosegle enako oceno 2,2, Michelin Alpin 6 pa 2,3. Med omenjenimi pnevmatikami so sicer le minimalne razlike, pri čemer je ena nekoliko boljša na suhi, spet druga na mokri podlagi, pri nobeni pa ni bilo zaznati večjih pomanjkljivosti.

Največ z oceno priporočljivo

V razredu za palec večjih pnevmatik je bila slika na vrhu zelo podobna, pri čemer pa je znamko Semperit (ki v tem segmentu ni imela testne predstavnice) na drugem mestu nadomestila pnevmatika Dunlop Winter Sport 5, Goodyerjeve barve pa je zastopala UltraGrip Performance+. Tudi končni rezultati v tem segmentu so bili na vrhu pričakovano zelo podobni tistim v manjši dimenziji. Izpostaviti velja le Goodyearjevo pnevmatiko, ki se je z najvišjo oceno (kot edina) izkazala na snegu.

Za razliko od segmenta manjših pnevmatik na dnu lestvice ni predstavnice, ki bi prejela najnižjo oceno 'ni priporočljivo'. Še najslabšo oceno je dobila ameriška Coopertires WM-SA2 +, ki jo bremenijo slabi rezultati na suhi cesti, pa tudi največja obraba med vsemi. Omenjena pnevmatika je zato prejela oceno 'priporočljivo z omejitvami'.

Ob vsem skupaj se sicer pojavi vprašanje, kolikšne so dejanske razlike med pnevmatikami. Za primerjavo so komisarji predstavili naslednje rezultate: medtem ko se je na suhi podlagi avtomobil z najboljšo pnevmatiko v večjem razredu pri hitrosti 100 kilometrov na uro zaustavil na 43 metrih, je z najslabšo potreboval kar 48,6 metra. Na mokri podlagi in pri hitrosti 80 kilometrov na uro je bila razlika kar 6,1 metra. Hkrati najbolj vzdržljiva pnevmatika v tem segmentu (to je Sava Eskimo HP) v življenjski dobi prevozi do 43.423 kilometrov, najslabša pa le 23.714. Razlike so (tudi pri drugih kriterijih) tako več kot očitne.

Preberite še: Test: Zimske gume 2021/2022 - Med manjšimi ni slabih, med večjimi previdno!

Preberite tudi: Test: zimske gume 2020/2021 - Ponudba dobrih in zelo dobrih je pestra!