Težave ruskega Avtovaza: nižje povpraševanje in krepko zdesetkana proizvodnja

26. 12. 2025 | Matjaž Gregorič

Letos bodo Izdelali 325.000 avtomobilov znamke Lada, bremenijo jih tudi zaloge in zamude pri predstavitvah novih modelov.

Ruski Avtovaz bo leto 2025 končal s 325.000 vozil Lada. Kot je poudaril prvi človek najmočnejšega ruskega avtomobilskega proizvajalca Maksim Sokolov, je to manj kot lanskoletna proizvodnja, saj je moralo podjetje stabilizirati proizvodnjo na podlagi dejanske prodaje in povpraševanja. Leta 2024 so izdelali več kot 525.000 vozil, kar je pomenilo rekordno proizvodnjo Ladinih avtomobilov v tovarni v Togliattiju v zadnjih desetih letih.

Težave ruskega Avtovaza: nižje povpraševanje in krepko zdesetkana proizvodnja
Profimedia

Avtovaz je v prvih mesecih 2025 močno revidiral proizvodne načrte zaradi slabega povpraševanja in prvotni cilj 500 000 vozil je bil močno znižan. Prodaja novih avtomobilov Lada v Rusiji je padla za približno 25 % v primerjavi z letom 2024, kar je spodkopalo temelje za normalno obratovanje tovarne. Zaradi zmanjšanega povpraševanja so prešli na štiridnevni delovni teden s krajšim časom in zmanjšanimi plačami, da bi se izognili množičnim odpuščanjem.

Zaradi dogovorov o skrajšanem delovnem času so plače delavcev padle tudi za več kot polovico, z izgubo bonusov in nadur. Nekateri usposobljeni delavci so bili premeščeni na pomožna dela (čiščenje delavnic, popravila), kar kaže na notranje operativne težave in neusklajenost z obstoječo delovno silo.

Pritisnil bo pravi zimski mraz, ponekod bo lahko tudi pod -10 stopinj Celzija
Težave ruskega Avtovaza: nižje povpraševanje in krepko zdesetkana proizvodnja
Profimedia

Pri novih modelih, kot je Lada Iskra, so imeli težave z dobavo komponent, montažo in dejansko razpoložljivostjo v salonih, kljub uradnim predstavitvam. To je delno upočasnilo uspeh prodaje in ustvarilo dodatne logistične težave. Zaradi prenasičenosti trgov in nizkega povpraševanja so se zaloge novih avtomobilov Lada pri trgovcih in v skladiščih povečale.

Eden od dejavnikov padanja povpraševanja so visoke obrestne mere, ki ovirajo kreditno financiranje nakupov vozil. Pojav in rast uvoženih kitajskih znamk so dodatno omejili prodajo domačih modelov Lade, saj kupci pogosto raje izbirajo tehnično bolj dovršene in cenovno konkurenčne alternative.