Več kot 500 kW in ročni menjalnik!

17. 7. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Pri Astonu Martinu so obletnico obeležili z norostjo, ki se imenuje Valour - 525 kW moči na zadnja kolesa prek ročnega menjalnika.

Aston Martin Valour je ekskluzivni posebnež, ki ga bodo ob 110-letnici znamke izdelali v omejeni seriji - prav ste uganili - 110 primerkov. Oblika mišičastega kupeja se zgleduje po modelu V8 Vantage, enim najbolj ikoničnih avtomobilov britanske znamke, ki so ga izdelovali med letoma 1977 in 1989 (in vzdržljivostnem dirkalniku RHAM/1, ki je zaradi močne obrabe zavor dobil vzdevek Muncher). Po njem se zgleduje tako po proporcih in agresivni drži kot po nekaterih oblikovnih podrobnostih. Oglejte si luči, NACA zračnike na pokrovu motorja, ali pa zadek denimo, ki kar kriči po sedemdesetih.

Pogon je popoln poklon nekemu obdobju, ki se končuje - pod pokrovom je namreč bencinski V12 s 5,2 litra delovne prostornine, ki zmore 525 kW (715 KM) moči in 753 Nm največjega navora. To je res nekoliko manj, kolikor ta motor zmore v DBS 770 Ultimate, a zato obstaja dober razlog. Moč namreč na zadnji par koles prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika (ročnega, ni napaka!), kar so naredili prvič pri tem motorju iz DBS Superleggera, ki se poslavlja. Pri Astonu Martinu niso izdali drugih tehničnih podrobnosti, kot sta pospešek in masa.

Notranjost je v osnovi podobna Astonovim modelom, kot je Vantage na primer. Sredi sredinske konzole iz ogljikovih vlaken pa stoji lepa ročica menjalnika z lesenim ročajem. Valour pa je tudi zadnji Aston Martin brez zaslona na dotik. Infozabavni sistem se še vedno upravlja z vrtljivim stikalom. Seveda je potem na voljo izbira posebnih materialov, ki se zgledujejo po še enem (odprtem) dirkalniku, ki je leta 1959 zmagal v LeMansu - DBR1. Ob 21 serijskih barvah bo mogoče izbrati tudi unikatni odtenek.

Preberite tudi: Samodejni in ročni v enem? Koenigsegg je razvil enega najinovativnejših menjalnikov doslej

Z Valourjem so zagotovo močno vzbudili domišljijo tistim najbolj zapriseženim puristom, ki jih tehnološka popolnost novih superšportnikov ne zadovolji več. Nima niti kakšnega naprednega aerodinamičnega paketa, temveč za aerodinamičnost skrbi razdelilnik ter zračnika na blatnikih spredaj, za ravnotežje pa difuzor zadaj. Si predstavljate, da bi Ferrari naredil športni avtomobil z nekoliko manj moči, ročnim menjalnikom in izrazitejšo umetniško komponentno pri oblikovanju? Tovrstni avtomobili, ki se požvižgajo na trende, so vedno zanimivi, a praviloma ostanejo v mejah ekskluzivnosti, Valour bo namreč stal okoli milijona evrov in je - kakopak - že razprodan. Prvi kupci bodo avtomobile dobili proti koncu leta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol