To je najbolj aerodinamični Rolls-Royce. A prava skrivnost novinca je skrita očem

Rolls-Royce: "Avtomobil je v prvi vrsti pravi Rolls-Royce in šele nato električni avtomobil."

To je najbolj aerodinamični Rolls-Royce. A prava skrivnost novinca je skrita očem (foto: Rolls-Royce) Rolls-Royce
19. 10. 2022

Če pri znamki Rolls-Royce česa ne poznajo ali pa se čemu vsaj približno izogibajo, so to kompromisi na področju udobja in kakovosti. Tudi zato ni prav nič presenetljivo, da gre za znamko, ki med zadnjimi ohranja pri življenju 12-valjne motorje, saj ti ponujajo najmirnejši tek, s tem pa tudi največ udobja med vožnjo. Elektrika ga očitno še bolj, zato tudi ni presenetljivo, da so se pri britanski znamki začeli zanimati zanjo.

S prvimi prototipi so pri Rolls-Royceu začeli 'dražiti' že pred časom, sedaj pa je naposled luč sveta ugledal tudi prvi serijski model Spectre. Gre za dvovratni kupe, ki na prvi pogled še posebej s strani močno spominja na že znanega Wraitha, od katerega pa je vseeno slabih 20 centimetrov daljši, kar dokazuje, da gre za popolnoma nov avtomobil.

Preberite še: Električni izziv v ekstremnem mrazu polarnega kroga

Pri oblikovanju novega, 5453 milimetrov dolgega avtomobila so se, tako kot večkrat doslej, zgledovali po jahtah, pri čemer najbolj izstopa sprednji del z najširšo masko, kar so jih kadarkoli namestili v katerega izmed svojih avtomobilov. Zgolj za oblikovanje avtomobila so sicer namenili 830 delovnih ur, pri tem pa s količnikom zračnega upora 0,25 ustvarili svoj najbolj aerodinamični avtomobil doslej.

Seveda pa je najpomembnejša novost, najpomembnejša lastnost avtomobila njegov pogonski sklop. A tukaj so Britanci vseeno še nekoliko redkobesedni. Točne podatke bodo tako razkrili šele spomladi prihodnje leto, ko bo zaključena zadnja testna faza, zaenkrat pa je znano, da bo avtomobil ponudil 430 kilovatov moči in pa doseg do 520 kilometrov po standardu WLTP. 2.975 kilogramov težak avtomobil bo ob tem ponujal pospeške do 100 kilometrov na uro v 4,4 sekundah.

Udobja pa v novincu, pri katerem je šasija v celoti izdelana iz aluminija in 30 odstotkov bolj čvrsta kot pri kateremkoli drugem modelu znamke, ne bo manjkalo. Nadgrajeno je namreč tudi aktivno vzmetenje, skupaj z baterijskim sklopom, ki mu Britanci pripisujejo tudi funkcijo izolatorja zvoka, pa bo kabina opremljena s kar 700 kilogrami zvočne izolacije.