Za tega 'nadpeugeota' so poskrbeli pri Peugeot Sportu oziroma njihovem oddelku, ki je zadolžen za najbolj žlahtne športne nadgradnje Peugeotovih serijskih vozil.
Hibridizacija seveda ni namenjena le varčevanju in zmanjševanju ogljičnega odtisa vozil. Izjemen navor električnega motorja ali motorjev lahko namreč uspešno nadgradi motor z notranjim zgorevanjem tudi v smislu povečanja zmogljivosti. Ali pa obratno, če želite. In pri takšnemu hibridu potem še vedno ostanejo vse dobre strani brezemisijskega pogona, ko je to potrebno.
Pri Peugeotu so s hibridi in električnim štirikolesnim pogonom eksperimentirali že pred časom in to prav s 508-ico prejšnje generacije. Zdaj so ta način dvignili na čisto novo raven. V kombinacijo prehodnosti, ki jo omogoča dodaten e-motor na zadnji osi, so namreč dodali - element športnosti. Zato so se obrnili k oddelku Peugeot Sport, ki je zadolžen za nadgradnje serijskih vozil.
Ko inženirjem iz oddelka, kjer so nastajali nekateri najbolj odmevni dirkaški modeli iz relija, raida in vztrajnostnih dirk dajo možnosti, čas in denar, omejitev pa ni preveč, so rezultati običajno osupljivi. In ravno to se je zgodilo s 508-ico. Postal je najmočnejši Peugeot vseh časov!
Trije motorji za sistemsko moč 265 kW
Inženirji so namreč spretno kombinirali moč dveh e-motorjev in znanega 1,6 litrskega THP štirivaljnika (znanega iz več športnih modelov v različnih konfuguracijah) ter tako na kolesa sprostili 265 kW (360 KM) sistemske moči! Pri tem je na prednjo os vezan štirivajnik s 147 kW/200 KM in prvi e-motor (81 kW/110 KM), ki je vgrajen v ohišje samodejnega osemstopenjskega menjalnika (in seveda poganja prednji kolesi), za pogon zadnje osi pa je odgovoren dodaten e-motor, ki je vgrajen na zadnji osi in zmore 83 kW (113 KM), deluje pa do hitrosti 190 km/h.
Energijo za oba elektromotor zagotavlja baterijski paket, ki je nameščen v dno pred zadnje sedeže in zmore 11,8 kW/h. Seveda je mogoče voziti tudi samo s pomočjo e-motorjev in zaloge energije, toda v tem primeru je po 42 kilometrih konec veselja (vsaj po podatkih tovarne, verjetno pa še prej).
Cel sistem je namreč bolj namenjen doseganju vrhunskih zmogljivosti, tako da tovarna obljublja odličen pospešek do 100 km/h v 5,2 s, končna hitrost pa je omejena na 250 km/h. Če se vendarle e pričakovali bolj astronomske številke pri pospešku, potem morate vedeti, da seveda tudi hibridizacija terja svoje pri teži – skoraj 1,9 tone prinese na tehtnico tale 508-ica.
V notranjosti je razen odtenkov značilne zelene, ki ji pravijo Kriptonitsko zelena, in športnih sedežev v alkantari, pravzaprav vse sila podobno kot pri drugih zelo dobro opremljenih modelih serije 508, kar seveda tudi pomeni, da gre za prijetno bivalno okolje. Ki bi mu prej rekel, da sodi v granturismo razred, kot v avtomobile, ki si jih predstavljam pod znamko Peugeot Sport (Engineered gor ali dol).
Prvih nekaj kilometrov na predstavitvi je bilo namenjenih spoznavanju s tem levom, ki rjove res bolj 'krotko' – če sploh! Speljuje namreč vedno le v tišini e-motorjev, šele pozneje se vključi v delu štirivaljnik. Kdaj in kako intenzivno je odvisno od voznikovih zahtev in voznega programa (pet jih je na voljo), ti pa seveda prilagajajo tudi številne parametre posameznih sklopov, med drugim tudi delovanje vodenih blažilcev (v pogramu sport so na primer 50 odstotkov čvrstejši kot v programu Comfort) in volanske servo podpore.
Seveda pa so vozni dinamiki prilagojeni tudi drugi elementi podvozja, kot so vzmeti, stabilizatorja (zdaj 22mm) ter zavore (ventilirani diski premera 380 mm spredaj).
Morda ne brutalen, vseeno pa hiter
Sistemska moč in navor sta seveda najbolj prepričljiva v progamu Sport, ko sistem kombinira moč e-motorjev s štirivaljnikom, hkrati menjalnik in vsi podporni sistemi delujejo v najbolj ostrem načinu. Tista dva kroga na poligonu sta bila ravno za nekaj skomin, vsekakor pa lahko rečem, je silina pospeška precej impresivna, čeravno ne udarna, saj sprošča energijo na kolesa dovolj linearno. Ampak pogled na merilnik pove, da hitrost narašča osupljivo hitro …
No, čvrstejše podvozje (ki je tudi za centimeter bliže tlom) je kos tekočim in elegantno speljanim zavojem, hitrega menjavanja smeri in pretiravanja ne mara najbolj, na kar se odzove s podkrmarjenjem, pa tudi, z nekaj izzivanja – prav zabavno – z nekaj prekrmarjenja. Ki bi bilo bolj zabavno, če bi volanski mehanizem do mojih rok spustil kaj več informacij o dogajanju pod kolesi.
Vse to je seveda plod površne, kratke prve vožnje na poligonu, ki je še najbolj podoben dirkališču. In ravno tja 508 PSE pač ne sodi. Njegov revir je odprta cesta, tekoči zavoji hribovske regionalke, kjer ni potrebno do konca ožemati baterijskega in pogonskega sklopa ali povsem (in večkrat) obremeniti velikih štiribatnih zavornih čeljusti (ki se sicer junaško upirajo slabim dvem tonam teže). In seveda posrečena kombinacija z umirjeno brezemisijske vožnjo v mestnem centru. Granturismo nove dobe pač …
Ampak ne glede na zmogljivosti, pogon, menjalnik in nesramno dolg seznam opreme (samo štiri doplačljive opcije še ostanejo), za kar želijo dobrih 60 tisočakov (SW ali kombi je 1500 evrov dražji), računajo na le tri prodane modele letos. Kar je več kot skromno, ob tem pa vseeno želijo prodajo med 80 in 100 primerkov vseh 508.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj