Novi Spyder RS s štirilitrskim šestvaljnikom je vrhunec ponudbe modela 718. Obenem pa tudi zadnji novi 718 z bencinskim motorjem.
Pred nekaj tedni sem na Krasu vozil Porsche 718 Spyder. Ob vsem vznemirjenju je bil moj sicer širok nasmešek na koncu vendarle tudi nekoliko kisel. Porsche namreč skupaj s Caymanom GT4, s katerim si deli pogon in podvozje, že končuje njegovo proizvodnjo.
A sledi še zadnji hura za aktualni Spyder, kar bržkone pomeni tudi zadnjo novo izdajo modela 718 z bencinskim motorjem. Poznavalci veste, kaj pri Caymanu pomeni oznaka RS - 4-litrski atmosferski šestvaljnik iz 911 GT3, ki pri Porscheju velja za dragulj. Zmore okroglih 500 KM oziroma 368 kW ter 450 Nm največjega navora. Tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik PDK je enak tistemu v GT4 RS, možnosti ročnega ni, na zadnji osi ima elektronsko zaporo diferenciala. Spyder RS do stotice pospeši v 3,4 sekunde in doseže najvišjo hitrost 307 km/h.
Ker vem, kako dramatičen in vznemirljiv je zvok tega motorja v Caymanu GT4 RS, ki se za voznikovimi ušesi vrti do kričečih 9000 vrtljajev, si lahko predstavljam, kako nora bo ta izkušnja v Spyderju RS z zložljivo platneno streho (mimogrede - opravilo je sicer ročno in je treba zato izstopiti iz vozila). Tudi Spyder RS ima dovod zraka speljan neposredno za voznikovimi ušesi obeh potnikov.
Preberite tudi: Končno smo zapeljali Caymana z motorjem, ki parira 911 GT3
Športno vzmetenje RS v primerjavi z običajnim Spyderjem zniža za 30 mm, elektronsko nadzorovani blažilci so serijski, podvozje pa je v primerjavi s Caymanom GT4 le nekoliko bolj sproščeno. Tudi tu je mogoče izbrati paket Weissach, ki vključuje še več ogljikovih vlaken, izpušni sistem iz titana in armaturno ploščo, oblečeno v alcantari podoben material, ki mu pri Porscheju pravijo Race-Tex - za preprečevanje motečega odbleska svetlobe. Notranjost je sicer športno osredotočena, školjkasti sedeži so narejeni iz plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni (CRFP). Za najbolj petične ljubitelje znamke so izdelali še ročno uro, ki se ujema z avtomobilom.
Spyder RS sicer nima povsem enakega aerodinamičnega paketa kot Cayman GT4 RS. Namesto krilca ima zadaj le manjši spojler, zaradi tega pa so morali zmanjšati tudi razdelilnik zraka spredaj. Odprtine na pokrovu spredaj so enake.
Je pa zato lažji celo od Caymana GT4 RS (10 kilogramov), dodatnih 7,2 kilograma lažji od 718 Spyderja (tudi na račun še lažje strehe) in 16,3 kilograma lažji od osnovnega Boxsterja. Sprednji pokrov je na primer narejen iz plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni.
Cene se bodo začele pri 150 tisočakih.