Čeprav se je Audijev dirkalnik za vzdržljivostni reli po brezpotjih, RS Q e-tron, šele dobro dokazal, so pri Audiju že našli kup izboljšav in jih predstavili v novem dirkalniku - RS Q e-tron E2.
Audijev električni dirkalnik za reli raid RS Q e-tron je marca letos zmagal na preizkušnji Abu Dhabi Desert Challenge, ki je bila hkrati prva zmaga električnega dirkalnika na takšnem reliju. Z zvezdniško vozniško zasedbo pa je osvajal tudi hitrostne preizkušnje na Dakarju. Pri Audiju pa so v kratkem času nabrali že dovolj novih izkušenj in znanja, da so že sestavili naslednika - RS Q e-tron E2 (E2 je bila tudi druga evolucija dirkalnika skupine B). Ti dirkalniki so sicer narejeni za brutalno okolje in podlage vzdržljivostnih relijev po brezpotjih.
In čeprav je nora pojava dirkalnika sive barve z oranžnimi poudarki neizkušenemu očesu na las podobna predhodniku, ima novi povsem novo karoserijo in je pravzaprav kar presenetljivo drugačen. Pri Audiju pravijo, da niso iz "starega" dirkalnika prenesli niti enega karoserijskega elementa. Karoserija ima bolj aerodinamičen profil, kokpit je širši in ošiljen proti zadku - kot čoln. Znebili so se odbijačev za sprednjimi kolesi in nad kolesi so ostali le še blatniki.
Preberite tudi: S štirikolesnikom po puščavi - »Dakar« iz prve roke? Ne ravno ...
Karoserija je tako lažja, dirkalnik pa ima tudi nižje težišče medtem ko velika zračna odprtina na strehi ostaja na istem mestu. Hitrost je - kot zapovedujejo pravila - omejena na 170 km/h, s 15 odstotkov olajšanim zračnim uporom pa to pomeni, da dirkalnik z isto količino energije prevozi več. Za boljšo učinkovitost pa so se poigrali še z delovanjem nekaterih električnih porabnikov, kot sta servo in črpalka klimatske naprave. Sicer pa je ob dveh električnih motorjih - po eden na vsaki osi - na krovu še vedno tudi podaljševalnik dosega v obliki motorja z notranjim zgorevanjem.
V notranjosti so spremenili strukturo upravljanja z dirkalnikom preko digitalnih zaslonov. Sama količina funkcij, s katerimi lahko voznik in sovoznik upravljata, je lahko že nekoliko neobvladljiva, zato so jih pospravili v štiri sklope, med katerimi preklapljata z vrtljimi stikalom. Prvič bo novi dirkalnik nastopil oktobra v Maroku, naslednje leto pa ga nameravajo poslati na reli Dakar.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj