To je okolju prijazna rešitev, s katero bo Volkswagen obdržal dizle v ponudbi vsaj še nekaj let

16. 12. 2021 | Jure Šujica
Deli

Čeprav so se močno posvetili razvoju električnih vozil pa pri Volkswagnu ne želijo zanemariti dizlov.

Nemški Volkswagen spada med tiste avtomobilske proizvajalce, ki še ne načrtujejo prav hitrega prehoda k električnim avtomobilom. Do leta 2030 naj bi tako izpuste CO2 v svoji floti vozil zmanjšali za 'le' 40 odstotkov, hkrati pa se zdi, da se ne nameravajo kar tako odpovedati dizelskim motorjem. Kljub aferi Dieselgate, ki jim je prinesla veliko gorja in pospešila razvoj alternativnih pogonskih rešitev po vsem svetu ti še vedno ostajajo priljubljeni – tudi med kupci.

Preberite še: Dizlom še ni odklenkalo? Mazda in Toyota imata tri nove partnerje na področju razvoja čistih ICE motorjev!

Ob boku vse bolj številne flote električnih avtomobilov so tako nedavno predstavili novo generacijo dizelskih motorjev, ki lahko delujejo na, kot jih poimenuje industrija oziroma Volkswagen, 'paraffinic fuels' ali parafinirana goriva. Gre za sintetična goriva, ki so pridobljena iz lesne biomase in zemeljskega plina, ali pa tudi iz rastlinskih olj (repično olje) in živalskih maščob.

Omenjeni motorji tako ob uporabi tovrstnih goriv v zrak spustijo med 70 in kar 95 odstotki manj CO2, s čimer bistveno manj škodljivo vplivajo na okolje. Gre sicer za motorje, ki jih pri Volkswagnu v vozila vgrajujejo že vse od junija letos, na trgu pa je ob tem že na voljo tudi nekaj vrst parafinskega dizla – C.A.R.E. Diesel, Nextbtl in Hvo – oziroma precej več vrst dizelskih goriv, ki so jim parafinska goriva dodana.

Preberite še: Bentley na Pikes Peaku cilja na rekord s pomočjo novih goriv

»Z uporabo okolju prijaznih goriv v vozilih, kjer je tovrstna goriva mogoče uporabljati, omogočamo kupcem v Evropi, da občutno zmanjšajo svoj ogljični odtis v trenutku, ko so ta dostopna na lokalnem trgu. Uporaba takšnih vozil s pogonom na parafinirana goriva je še posebej dobrodošla možnost pri podjetjih, ki imajo mešan vozni park električnih vozil in avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem,« je dejal Prof. Thomas Garbe, vodja razvoja bencinskih in dizelskih goriv.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem