Da bi bil okolju čim bolj prijazen, ga bo poganjal vodik, namenjen pa bo uporabi v osebnih avtomobilih.
Pred dnevi so z japonske prišle novice o tem, da so pri avtomobilski znamki Mazda izdali dokumentacijo, s katero želijo zaščititi patent za povsem nov dvotaktni motor. Z njim Mazda stopa na pot nadaljnje optimizacije motorjev z notranjim zgorevanjem, na katero se je podala jeseni in v sodelovanju z nekaterimi največjimi japonskimi avtomobilskimi ter motociklističnimi znamkami. Med njimi je tudi Yamaha, ki sedaj uradno predstavlja svoj doprinos k projektu.
Preberite še: Dizlom še ni odklenkalo? Mazda in Toyota imata tri nove partnerje na področju razvoja čistih ICE motorjev!
Znamka, ki je sicer najbolj znana po proizvodnji motociklov in navtičnih motorjev je namreč tedaj napovedala predstavitev povsem novega motorja, sedaj pa je tudi uradno razkrila, da so se pri Toyoti odločili in jim naročili razvoj novega agregata s pogonom na vodik. A pri tem ni govora o prisilno polnjenem štirivaljniku manjših prostornin, pač pa kar o osemvaljniku s prostornino petih litrov.
Vodik kot temelj prihodnosti
V osnovi gre sicer za zelo podoben agregat, kot ga lahko najdemo tudi v športni limuzini Lexus RC F, a s precejšnjimi spremembami. Tako so recimo med drugim pri Yamahi spremenili vbrizgalne šobe, glave valjev, sesalne kolektorje, izpušni sistem '8 v1' in še nekatere druge komponente, o katerih pa na glas ne govorijo. V praksi bo vozniku v vozilu, ki mu bo ta motor namenjen, na voljo 450 'konjev' 331 kilovatov moči, po vrhu vsega pa še 540 Njutonmetrov navora.
Kot poudarjajo pri Yamahi, naj bi bil motor zelo zmogljiv, ob enem pa naj ne bi zahteval preveč zahtevnega vzdrževanja. »Uporaba vodikovih motorjev je uporabniku prijazna in enostavna tudi brez uporabe elektronskih pripomočkov za vožnjo. Vsi, ki so preizkusili prototip avtomobila, so bili na začetku nekoliko v dvomih, na koncu pa so iz avtomobila izstopili z velikim nasmeškom na obrazu. Ko sem to opazoval, sem začel verjeti, da je v teh edinstvenih lastnostih vodikovih motorjev izjemen potencial in jih ne bi smeli obravnavati kot samo nadomestek za bencin,« je dejal Takeshi Yamada, eden izmed Yamahinih inženirjev.
Prav okoljevarstvena nota pa je tista, na katero stavijo pri Yamahi. Do leta 2050 namreč želijo postati ogljično nevtralno podjetje, a klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem se na ta račun ne nameravajo odpovedati. Prav zato bo vodik kot vse kaže postal vse bolj pomembna tema v japonskem podjetju.
Preberite še: Narobe svet: je to napoved vrnitve dvotaktnih motorjev?
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"